Köpa hund?

Jettan

Trådstartare
Vi funderar på att köpa hund. Vi har redan tittat ut en som vi vill ha, ska bara bestämma oss för om det är rätt med hund nu först...:p

Det jag undrar över är vaccination, foder, bädd att ligga på, koppel, chipmärkning, kasteration (ja, vi tänker kastrera). När görs detta, vilken mat är bäst för valp, vilka grejer behöver man egentligen???:confused:

Vi har haft hund förut, så vi är inte helt gröna, men det var ett tag sedan nu och jag känner mig inte så hemma på hundfronten längre...:crazy:

Tacksam för många tips och råd!

Sv: Köpa hund?

Vilken mat som är bäst är ju en subjektiv fråga. Vaccinerad och chippad ska den vara vid leverans. Vad det gäller kastrering, brukar vissa vet. rekommendera så tidigt som möjligt efter att kulorna har trillat ner, någonstans mellan 9-12 månader.

Men du tar naturligtvis en snack med uppfödaren så borde du få svar på alla dina frågor.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 060
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 695
Senast: lilstar
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka