Köpa ny bärbar dator

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Kloranisse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 802
K

Kloranisse

Vill nu köpa en ny dator men jag behöver hjälp för kan nästan ingenting om sådan här! Vad ska man tänkte på när man köper en dator? Har en budget på ca 10 k och det enda krav jag har är att den ska vara snabb att surfa med och inte krångla så mycket.

Sv: Köpa ny bärbar dator

macbook eller macbook pro? är du student får du 10% rabatt vilket innebär att båda faller in under 10k sträcket.

Oj för det priset så kan du få en hel del
Ska du inte spela eller köra tunga grejer så går det bra med en bärbar med ett standardgrafikkort
Ska du ha med dig den överallt så är 15'4 som är det vanligaste lite för stort
en 12 tum känns då bättre men då får du räkna med att det kanske blir svårt att surfa runt.
en stor hårddisk är nästan standard så utrymme behöver du inte tänka på något mer att den är 500GB+
Internminnet är ju ofta 2-4GB och det räcker dock så får du räkna med att en del grafikkort tar minnet till sitt arbete om de inte har något eget.
När det gäller OS så är det enbart windows 7 som gäller om vi nu inte pratar om en Mac.

Att du surfar säger ju inte så mycket, dvs sitter du hemma med trådlöst eller trådbunden eller kör du med en 3G dongel eller din mobiltelefon.

Men det finns en massa olika modeller att använda.
HP har ju en del bra trevliga modeller samt man kan få 3 års garanti för en låg peng.

Så för 10 papp kan man få en hel del men när man inte riktigt vet vad du ska ha den till eller hur du har tänkt att placera den så är det lite svårt :)

Jag köpte en ASUS N53SN datorn för ett tag sedan och är supernöjd. Hittade den på denna sidan någonstans.

Vill nu köpa en ny dator men jag behöver hjälp för kan nästan ingenting om sådan här! Vad ska man tänkte på när man köper en dator? Har en budget på ca 10 k och det enda krav jag har är att den ska vara snabb att surfa med och inte krångla så mycket.

Min Mac kan vara hypersnabb att surfa med, men Telia sätter sina begränsningar och kan bara ge mig den lägsta hastigheten. Max. lägsta, för ibland har jag ingen hastighet alls. Så bor du på landsbygden kolla upp vad som är bäst.

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
182
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
419
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31