Köpa ny transport.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare rewilo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 919
R

rewilo

Jag har bestämt mig för att köpa en ny transport för jag tycker att mitt släp känns för litet för min pålle. (VV orginal -06) VV har erbjudit mig att byta till deras scandinavia. Jag vill ha ett släp med högre takhöjd, bredare och med sadelskåp. Och hoppas på bättre ventilation, tycker att den på mitt släp suger..
Är det nån här som har nån erfarenhet av de släpen? Annars har jag funderingar på ett böckman eller henra.. Och sen, glasfiber eller plyfa?! Har hört plus o minus om båda!

Sv: Köpa ny transport.

Henra har ju tydligen mkt bra ventilation.
Skulle inte köpa ett VV, samma fabrik som gör Cheval har jag för mig o deras släp är verkligen budget o väldigt trista.
Själv väntar jag på mitt Thule Equilinie, väl beprövad lösningar, svensk kvalitét o bra pris. Kan inte bli bättre, inte för mig iaf :)

ja, jag har oxå hört att henra har bra ventilation, men hur är de i övrigt? Ligger de stadigt på vägen, gott om utrymme? Sen försöker jag tänka på den dag jag ska sälja släpet, och då känns det faktiskt som om henra har ett bättre andrahands värde.. Men sen åter till frågan.. glasfiber eller plyfa? Jag var helt inställd på glasfiber först, men nu har jag hört en del negativt om det så nu börjar jag tveka..

Det finns en del trådar om jämförelse av material i släpen, jag tror du får ut mycket av att söka efter dem då många inte orkar upprepa sig i tråd efter tråd.

Det finns för- och nackdelar med alla material, vi valde aluminium efter att ha haft både glasfiber- och plyfasläp.

När jag var på pingsttävlingarna på strömsholm i år så såg jag mitt drömsläp=)
Fanns i rosa:love: och andra färger för den som inte är lika rosa tokig som jag då=):D den vägde knappt något alls den hette

Christ comet

Den var superbred super hög och ja allt var verkligen super.. och med sadelkammare=)

Liknande trådar

Utrustning Jag sökte men hittade bara äldre trådar så jag provar att posta en ny. Jag tänker mig att jag ska köpa ett enhästars släp. Av flera... 2
Svar
27
· Visningar
3 048
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 454
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 297
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Ska köpa mej en ny transport och har nu svårt att välja Det jag letar efter är en glasfiber eller aluminium vagn. Alu golv ett måste...
Svar
7
· Visningar
2 438
Senast: mazariin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈