Köpa nytt släp utomlands.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 307

Rea

Trådstartare
Hur gör man då?

Jag har hittat PRECIS det släpet som jag vill ha, fast hos en dansk återförsäljare.

Det är en Cheval Liberté och märket finns således i Sverige. Men enligt Åf här så kan man inte få 1,5 hästars modellen med kombiramp och den är ett måste för mig.

I Danmark finns dock en sådan modell.

Någon som vet vad som gäller?

Sv: Köpa nytt släp utomlands.

ring återförsäljaren i danmark och kolla??

men om det finns i danmark är det såklart det går att få i sverige också, bara för den svenska återförsäljaren att beställa hem!

Denne kanske bara är lat och inte har just ett sånt släp hemma.....

Ingen av återförsäljarna jag hittat har den modellen, det står samma på alla sidorna, att den modellen inte har kombibaklucka.

Tänkte att det kanske hade något med lagstiftning att göra?

Förhoppningsvis går det att beställa hem, men jag undrar varför INGEN av Åf jag hittat har modellen med på sin lista. Om så bara som beställningsvara?

ring en svensk återförsäljare och fråga hur det kan komma sig att du hittat det släpet i danmark.

och eller så ringer du den danska återförsäljaren och frågar om det verkligen är rätt.

Alltid bättre att ringa än att kolla på hemsidor som dessutom kan vara ouppdaterade... :idea:

stå på dig om det är ett sånt släp du vill ha!

Ja, jag får ringa och tjata imorgon, har hittat släpet även i andra länder nu.

Det BORDE ju gå att ordan tycker man.

Annars tar jag bron över och hämtar i Dk;).

Så det hade varit intressant att vet HUR man gör om en sådan situation infinner sig.

Finns massor som kan svara på det...

Återförsäljaren kan säkert svara.

Men även myndigheter, ring vägverket och fråga, om inte annat så vet dom vem du kan ringa

:bump:

Själv har jag ett släp, som bara byggs efter beställning i tyskland. Finns vad jag vet endast 2-3 återförsäljare i sverige men dom tar ju hem det till sverige.

Ny släp reggbesiktas ju i sverige och sådär men tror även dom är reggade i ursprungslandet för att få rulla hit.
Men med stora leveranser åker väl släpen på lastbil hit och då kanske dom inte behöver vara reggade i förväg??

Som privatist vill man ju inte rulla runt på ett oreggat släp. Inte jag i alla fall..

Importerade bilar vars modell inte redan finns i Sverige brukar väl vara rätt besvärliga att registreringsbesiktiga? Kolla upp detta så du inte åker på onödiga överraskningar, för det torde vara likadant för hästsläp.
Dvs köper du ett direkt från t ex DK, kolla med bilprovningen först vad de säger. Förhoppningsvis har jag fel.

Vet inte vad som gäller, men jag importerade en gång utan att först kolla upp vad som gällde. Blev så himla krångligt att svensk-regga att jag gav upp o sålde billigt...

Nu gällde det ett annat land och en annan fordonstyp i mitt fall, vill bara säga att KOLLA FÖRST VAD SOM GÄLLER!

Ringde Åf här here idag och han blev ELD OCH LÅGOR över att det fanns en sådan modell på andra sidan bron.

Han skulle forska vidare i temat och kunde nästan garantera att han skulle kunna plocka in ett OM det inte var som så att det berodde på någon trafikmässig säkerhets tjohejsan att de inte fanns här redan.

Ska bli jättespännande att få höra vad han kommer fram till:).

Och glad som en speleman är ju jag!

För det visade sig att det gick att få tag på den modellen här i Sverige och om jag vill kan jag ha den redan om 3 veckor:eek:!

Gud så glad jag är!

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
2 102
Senast: fio
·
Utrustning Nu är jag igång igen och tjatar om Cheval släpen. Dom toppar försäljningslistorna och har gjort det i 4 år! Det rimmar illa med allt som... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 142
Senast: Buck
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 059
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka