Köpenhamnsritten

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Madde71
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 344
M

Madde71

Finns det någon som kan rapportera vilka svenskar som skall rida och hur det går?

Sv: Köpenhamnsritten

Eva med Pamora och Mona och Gizmo blev godkända på 83 km nationell klass. De var de enda svenskar på ritten, Liselott och Red Ferrari såg vi inte och Kjell valde Billingen istället.

Vilken fin ritt, sugen som bara den att rida där. Lite dåligt m markeringar men fin bana.

Det är verkligen en fin bana med mjuka fina ridvägar. Man får vara lite observant på markeringarna och hålla utkik,vi red lite fel men man fattar fort att man kommit fel och vi vände snabbt tillbaks och då såg man markeringarna så det är till att hålla ögonen öppna.
Det var groteskt varmt i går och när vi kom ut på galoppfältet så höll man på att koka bort, inne i skogarna var det svalare men jättehög luftfuktighet så då svettades både vi och hästarna som bara den.
Gizzmo fick Best Condition i vår klass:) Jag höll på börja gråta, men så är det ju, mycket känslor på ytan när man tävlar.
Vi hade inte den bästa starten på denna tävling då ett av hjulen bara flög av på transporten mitt på en 4 filig motorväg i Danmark på väg dit..HJÄLP!!
Jag var alldeles skakig efter det, tack god gud för boogie, kommer aldrig stoppa in mina hästar i något annat!!!
Full assistans från Falck efter 5 min där så det gick fort...
Men usch...jag var rätt chockad, är fortfarande lite skakig när jag tänker på det..
Så givetvis jätteglad att det gick så bra resten av tiden i Köpenhamn.

Grattis till er båda! tur att allt gick bra med släpet! Kram Pia

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På lördagens kväll rids tredje omgången av säsongens världscup i västeuropeiska ligan. Inga svenska ekipage finns på plats i klassen som...
Svar
0
· Visningar
75
Senast: Gunnar
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Hedwig
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan... 2
Svar
31
· Visningar
2 663
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige går offensivt fram på frågor rörande hästvälfärden. Kampen för att göra bettet kandar frivilligt på internationellt tävlande...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka