• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare guldlock
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 757
G

guldlock

Är ute efter ett läderkoppel, har tittat i varje djuraffär som säljer hundgrejjer (6 st) och Ingen har läderkopplet som jag är ute efter!
Vi brukar har tygkoppel till den yngsta hunden, men vi får köpa nytt ca: 1 gång i månaden för det går sönder! Suck!

Den äldsta hunden har ett läderkoppel som är 2 meter (räknat från handtaget till haken) och 18 mm brett. Det har hållt i måånga år, och därför vill jag ha ett likadant till den andra hunden.
Hittade ett som verka OK, 18 mm brett Men det var 150 cm, det var för kort.
Har även hittat andra som är 2 meter, 18-20 mm breda. Men då har det varit fel hake, jag vill ha med BGB-hake, har jag hittat ett med BGB-hake har haken varit alldelens för klen. Jag vill ha ett slitstark koppel som Inte går sönder.

Har ni nå tips på någon sida man kan beställa? Som ni Vet är slitstarkt och bra?

Sv: Koppel

Jag har köpt på granngården, har visserligen bara haft det drygt ett år men det har stått emot envisa små valptänder utan att det ens syns.

Jag har köpt mitt läderkoppel på djurmagazinet, det är 2 m långt, 15 mm brett och med BGB hake. Jag har haft det i 1,5 år nu och det känns fortfarande väldigt "ordentligt".

Häromi har. Mitt är därifrån och det är närmare 3 meter. Finns båd tunna, som jag föredrar, och lite tjockare.

Köpt mina i diverse hundaffärer o ett flätat specialbestält, enda gången ett koppel gått av var när en alltför ivrig unghund bet sönder det.
De flesta har gått i arv i många generationer hundar.

mvh

Jag köpte ett jättebra läderkoppel på Pia's hund och Fritid här i Alingsås.
Ljust läder, 15 mm brett och 2 meter långt samt BGB-hake Är helt suveränt!

Jag har köpt på SKK:s utställningar. Finns bara på ett försäljningsställe i olika bredder och de jag har köpt har varit 2,40 - 2,60 långa. Tror de kostade runt 150-160:-.

Hundbutiken jag jobbar i har extralånga koppel i läder, PM: ar dig adressen till webbshopen eftersom man inte får länka till sådant här på forumet ;)

Jag undrar samma sak. Jag har ett läderkoppel som är 16 år gammalt och det blir bara bättre och bättre. Har inte hittat något bra än. Dagens koppel verkar vara slarvigt gjorda och av dålig kvalite. De töjer sig och dom är vassa i kanterna. Verkar mest vara massproduktion utan tanke på kvalitee.

Jag har köpt mitt superbra läderkoppel på tyska Ebay :) Jag ville ha av "polismodell" (tror jag det brukar kallas), dvs det är ett långt koppel med två hakar - en i varje ände. En som man hakar i halsbandet och en som man hakar i en ring på själva kopplet. Det finns ett par ringar att välja på utifrån hur långt koppel man vill ha. Jag absolut älskar modellen :) Mjukt, rundsytt och väldigt hållbart och behagligt. I Tyskland använder "alla" denna typ av koppel, antingen i rep eller i läder.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 795
Senast: Nota
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 069
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 509
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser