Koppla ihop Wii med TV hjälp!

Fanzia

Trådstartare
Tidigare hade jag wiikonsollen ihopkopplad med en äldre TV och då satte jag bara i de tre kontakterna (en vit en röd och en gul) i sidan på TVn och allt fungerade.

Nu skulle jag koppla in det på en nyare TV som inte har sådana uttag. Istället finns en slags adapter eller vad man ska säga som kan sättas i TVn och då blir det inte tre utan fem uttag. En gulgrön, en vit, en blå och två röda. Jag har prövat att sätta i de tre från wii:et i dessa fem från TVn (vit i vit, gul i gulgrön och röda har jag testat i de två olika röda utan resultat), men det verkar inte fungera. Hjälp tack. Känner mig urkorkad. :o

Sv: Koppla ihop Wii med TV hjälp!

Ingen som har en aning? O allvetande buke där man alltid brukar kunna få svar :bow:

Bilder är alltid lättare så ta gärna några

Gul ifrån wii är iallafall "bilden" och vit röd ljudet

Jag har alltså den helt vanliga AV-kabeln från Wii:et

wiiavcable__52729.jpg

I TVn (en LED från Samsung) finns inte några sådana uttag.

Det närmaste jag hittar är en adapter som gör att det blir 5 uttag. Ett blått, ett gulgrönt, två röda och en vit. Hittar ingen bild på detta.

Men är det så att jag måste köpa någon annan kabel från wii:et? I så fall finns det någon som är med HDMI-uttag som det finns hur många som helst på TVn. Vore bättre än att ha den stora härvan med de fem olika som hänger vid sidan av.

Tidigare hade jag wiikonsollen ihopkopplad med en äldre TV och då satte jag bara i de tre kontakterna (en vit en röd och en gul) i sidan på TVn och allt fungerade.

Nu skulle jag koppla in det på en nyare TV som inte har sådana uttag. Istället finns en slags adapter eller vad man ska säga som kan sättas i TVn och då blir det inte tre utan fem uttag. En gulgrön, en vit, en blå och två röda. Jag har prövat att sätta i de tre från wii:et i dessa fem från TVn (vit i vit, gul i gulgrön och röda har jag testat i de två olika röda utan resultat), men det verkar inte fungera. Hjälp tack. Känner mig urkorkad. :o
Det verkar finns Wii till Component Video-kabel.
http://www.kjell.com/images/Product_130400469521811016/full/2/wii-komponentkabel

Jag skulle inte våga sätta ihop kontakter med olika färger och bara chansa och se om TV och Wii börjar ryka...

Det verkar finns Wii till Component Video-kabel.
http://www.kjell.com/images/Product_130400469521811016/full/2/wii-komponentkabel

Jag skulle inte våga sätta ihop kontakter med olika färger och bara chansa och se om TV och Wii börjar ryka...

Nu har jag ju inte satt ihop några sladdar med olika färg ;)

En sån sladd förutsätter att jag använder den adaptern eller vad man ska kalla det som följer med TVn just till gamla sladdar finns det inget nyare?

Annars finns det scartkontakter med såna uttag. Det kör jag med

Scart finns inte heller på TVn. :)

Nu har jag ju inte satt ihop några sladdar med olika färg ;)

En sån sladd förutsätter att jag använder den adaptern eller vad man ska kalla det som följer med TVn just till gamla sladdar finns det inget nyare?

Scart finns inte heller på TVn. :)

Vad är det för TV? Märke och modell?

Har löst det nu. Hade gjort rätt, men verkar som det var glapp någonstans. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·
Äldre Jag och min sambo har tagit in en inneboende. Killen flydde från sin hemort pga. att han var förföljd och jagad. Hurvida detta är... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 540
IT & mobiler Otekniska jag behöver lite hjälp igen.. Ville ha min TV som dataskärm till min stationära dator och går iväg till OnOff och frågar om...
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka