Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fler som ska ha köpstopp 2020?
Vi kanske kan peppa varandra??![]()
Du förklarade mycket bättre och kortare än vad jag kundeJag kommer inte ha ett totalt köpstopp, men jag ska köpa betydligt mindre och mer genomtänkt, allt ska motiveras mycket noga. Får jag hänga med i tråden ändå?![]()
Jag kommer inte ha ett totalt köpstopp, men jag ska köpa betydligt mindre och mer genomtänkt, allt ska motiveras mycket noga. Får jag hänga med i tråden ändå?![]()
Fler som ska ha köpstopp 2020?
Vi kanske kan peppa varandra??![]()
Japp. Eller minimera iaf. Jag håller på att gå igenom vad som kan tänkas behövas under året som kommer och det är ju främst kläder till barnet, så just det kommer vara undantaget.
Sedan fungerar inte jag så bra med FÖRBUD så kommer istället ha en lista där jag skriver upp sådant jag vill köpa och sedan måste det gå typ två månader innan jag får klicka på "köp" och vid det laget vill jag troligen ha saken längre. Det som kommer bli allra svårast är leksaker till barnet. Men han behöver verkligen inte fler saker. Verkligen inte.
Jag skulle gärna haka på, då jag tänkt maxa sparandet under 2020, men köpstopp funkar inte riktigt, då jag redan har en rätt liten garderob, så om ett par byxor går sönder behöver jag kunna köpa nytt.
Däremot skulle jag kunna ha köpstopp på modellhästar, för jag har på tok för många redan och behöver sälja av...
Sen skulle jag köpt en vagn till ponnyn i år, men eftersom jag vill spara in frakten och hämta vagnen i Linköping så hanns det inte med.
Men jag hänger gärna i tråden och ser hur det går för alla.
Mitt tips, då jag redan innan sällan köper saker/kläder, är att inte ens röra sig i de miljöerna. Jag går tex endast på stan om jag redan innan vet vad jag ska köpa. Annars håller jag mig borta från köpcentran och dylikt.
Att köpa ett par byxor för att man inte ha några andra/de andra har gått sönder tycker inte jag faller utanför tanken med köpstopp, egentligen![]()
Ska göra samma sak! Ska även sluta köpa kläder med plast i, vilket kommer bli svinsvårt att hitta. Men tycker inte att det känns som ett köpstopp?
Just plastlösa kläder kör jag med. Nu syr jag ju det mesta själv i bomullstyg oftast, men jag erkänner att det blir en del polyester..
Ska inte ha köpstopp men definitivt dra ner. Har gjort ett sparhack i dreams där jag sätter undan femtio kronor för varje dag jag inte köper någonting (inkl mat och bensin)
Smart med att vänta en viss tid innan man för köpa. Det tipset knycker jag för jag är väldigt mycket VILL HA NUUU! och mycket riktigt så minskar ju behovet om jag av någon anledning väntar ett tag. Jag behöver lära mig tygla min impulsivitet!Japp. Eller minimera iaf. Jag håller på att gå igenom vad som kan tänkas behövas under året som kommer och det är ju främst kläder till barnet, så just det kommer vara undantaget.
Sedan fungerar inte jag så bra med FÖRBUD så kommer istället ha en lista där jag skriver upp sådant jag vill köpa och sedan måste det gå typ två månader innan jag får klicka på "köp" och vid det laget vill jag troligen ha saken längre. Det som kommer bli allra svårast är leksaker till barnet. Men han behöver verkligen inte fler saker. Verkligen inte.
Samma för mig, enda skillnaden är väl att jag inte brukar köpa något jag inte behöver (är mer en spara person än slösa). Däremot håller jag på att spara ihop till en egen TV (lånar fortfarande pappas gamla).Jag kommer inte ha ett totalt köpstopp, men jag ska köpa betydligt mindre och mer genomtänkt, allt ska motiveras mycket noga. Får jag hänga med i tråden ändå?![]()
Jag försöker också göra det, dock är rena träningskläder undantagna, jag tycker att det är för svårt. Jag har dock mest troligt inte behov av fler träningskläder på ett tag.Ska göra samma sak! Ska även sluta köpa kläder med plast i, vilket kommer bli svinsvårt att hitta. Men tycker inte att det känns som ett köpstopp?