Nu är det här kanske helt fel tråd att uppmana till shopping i minst sagt men om du är säker på att din telefon är i livets slutskede och du behöver en ny, så köp en INNAN din gamla kolar. Det är extremt mycket jobbigare med allt om den gamla dör och blir oåtkomlig. Ju mer "viktiga" appar som bankid osv du har desto jobbigare blir det.För mig går det bra tycker jag. Jag har som @Lyan skrev i ett tidigare inlägg slutat gå på loppisar bara för att "titta" - för det vet jag att jag inte kan... just nu är det lätt i.o.m Covid-19
Fast jag sitter faktiskt och tittar efter en ny mobil, den gamla håller på att ge upp och jag har förhalat att köpa en ny i minst 6 månader. Men nu får jag varningar om att bank-id kommer att behöva förnyas, så då är det lika bra att göra inköpet i sammband med det tänkte jag. Men jag ska erkänna att det tar emot, för den gamla är inte riktigt död än - bara nästan... den här tråden är BRA för mig!!![]()
Ett annat tips om bankid är att kolla om du fortfarande har ditt kodkort kvar hemma, det som krävs för att utöka användandet av bankid. Du kommer att behöva en av koderna när du byter till den nya telefonen och har du tappat bort kortet måste du beställa ett nytt och det tar några dagar eftersom det skickas med snigelpost. Så har du slarvat bort kortet beställ ett nytt redan nu