korkad fråga!

Seabaz

Trådstartare
Kanske en korkad fråga men DAMASKER!

Visst går dom att ha på båda fram- och bakben? Det är väl inget som skiljer förutom kanske i storlek då beroende på hästen?

Ibland läser man på vissa onlineshoppar "damasker för framben" och "damasker för bakben" och ibland har jag även sett att det står "damasker, går att använda både fram och bak"

Men jag ser aldrig att dom verkar skilja sig något i utförande?

Sv: korkad fråga!

Kanske en korkad fråga men DAMASKER!

Visst går dom att ha på båda fram- och bakben? Det är väl inget som skiljer förutom kanske i storlek då beroende på hästen?

Ibland läser man på vissa onlineshoppar "damasker för framben" och "damasker för bakben" och ibland har jag även sett att det står "damasker, går att använda både fram och bak"

Men jag ser aldrig att dom verkar skilja sig något i utförande?

bakbens damasker är längre och lite bredare i utförandet för att passa bakbenen. blir lite trångt och ser lite lustigt ut med frambens storleken på bak. det är hela skillnaden.

Sv: korkad fråga!

Har man en häst med nätta ben kan man med fördel köpa framskydd till bakbenen men i storleken större än man skulle haft fram. För då blir "klockan" mindre vid kotan och de sitter bättre.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
878
Senast: TinyWiny
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 003
Senast: ako
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 415
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka