Kors i taket! Jag blir nastan religios!

Bewildered

Trådstartare
Onskar att jag haft mojlighet o filma.. men, men..

Idag har vi snostorm, och knapp som jag ar knallar jag ut o tar collien (mitt omplacerings projekt med sa mkt mentala problem att det inte ens nastan ar roligt) o "lille Kaiser" med mig. Har haft henne pa langlina nar vi varit ute o lekt innan, men tyckte pa att det ar i stort sett ingen trafik (precis utanfor garden gar en ganska valtrafikerad highway) sa jag chansade o lat henne vara helt los.

Sa ta mig tusan...
Det var nastan religiost.
Allt jobb har betalat sig idag... jag ar nu, utan diskution, en del av hennes flock. Och de bada hjalper varandra med inlarningen, Abby visar Kaiser att visslar matte "sa" sa betyder det att man ska vanda, o Kaiser visar Abby att man ska komma nar matte ropar namn.. o sa har vi lekt.

Det ar Roligt att springa omkring med hundarna, att brottas o knuffas o hoppa o grejja.

Idag, mitt i snostormen, upplevde jag lite "magi". Det kanske ar vardag for er ;) Vad vet jag, men nar min lilla radda, mentalt storda (jo, det -ar- hon faktiskt) collie kryper ut ur sitt skal som hon gjorde idag... och nar man far vara en del av unghundsflocken... Gud vad det var underbart!

Det var nastan sa jag blev tarogd. Idag vann vi Stort, Kaiser, Abby o jag. Och jag ar sa j*vla glad att ni helt enkelt far sta ut med en blajtrad till idag :P

KRAM pa er!

Sv: Kors i taket! Jag blir nastan religios!

Jag sitter har o ar alldeles Lyrisk.. haha..

Det var en sadan Vinst idag... :banana: Oh, jag har varldens basta hundar. Fasten den ena inte ens ar 4 manader o den andra inte har en skruv pa ratt stalle... :rofl: :love:

It was frikkin awesome!! :) O tack for att ni iddes lasa mitt blaj.. haha :banana:

Jaaay! :banana::banana: Jag vet precis hur det är. Minns än idag första gångerna min gamla omplaceringsdobermann inte drog i kopplet eller lät bli att göra utfall. Man blir så glad att man vill grina, och plötsligt blir allt blod, svett och tårar värt det. :laugh: Grattis till framgången! :p

Abby har kastat mig o maken (mest mig) mellan hopp o fortvivlan... Vissa dagar kanns det som om det basta hade varit att lata henne somna in, andra dagar som om hon Faktiskt skulle kunna bli en vettig hund..

Bara att hon leker sa bra som hon gor med den lille ar en vinst.. att hon dartill Lyssnar och kan interagera med oss ar enormt! Hon har varit sa otroligt last, bara stangt av och fortsatt vara avstangd veckor i strack dar man knappt fatt ta pa henne.

Jag tror mkt har med att gora att Kaiser far med henne och pa sitt eget valpiga vis hjalper henne med spaksvarigheterna. Pa nagot satt att han haller henne fran att bara stanga av. Jag har misstankt ett tag att hon behovde "hundstod" i sin relation med manniskor, men hade ingen hund i narheten som skulle funka... och hade i stort sett fattat beslutet att vi skulle lata henne somna in. Jag vill inte ha en hund som lider, hennes mentala problem ar dar de ar och tror aldrig jag kommer fa bukt med det varsta av dom, men om vi kan ha ett samspel vi tre... det gor hennes liv sa mycket rikare, och jag Tror verkligen att det kommer hjalpa henne i sin rehabilitering.. :) ..tank.. en dag kanske det tom gar att faktiskt ta henne med sig ut bland folk! :laugh:

Idag ar dom dar tva worldchampions i mina ogon! :love: My canine heroes...

Tack!! Ja, jag ar faktiskt tarogd... haha, det har jag varit storre delen av dagen :)

Lux: Tack!! :)

Guuud vad jag ar glad, och Lattad!!!!!!:banana:

DSCF1366.jpg

DSCF1369.jpg

Tva bilder fran idag ;)

Resten av bilderna dyker la upp i bildtraden har :)

Liknande trådar

Övr. Hund Allt fint med tonaringen, som tur val ar.. hua.. Men collien, den collien..... Jag blir sa TROTT pa hennes forsta agare. Ajja, vi...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Bewildered
·
Hundhälsa I dagarna kommer mina bocker (har inga som helst mojligheter att kora till kursutbud, sa det ar bocker o filmer o tips o goda rad fran...
Svar
11
· Visningar
1 346
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nu ar han hemma, palsbollen. I bilen pa vagen hem fick han namnet Kaiser. Han har redan imponerat pa husse genom att Sova hela vagen hem...
Svar
19
· Visningar
1 682
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈