ny bukehund... :)

Bewildered

Trådstartare
Nu ar han hemma, palsbollen. I bilen pa vagen hem fick han namnet Kaiser. Han har redan imponerat pa husse genom att Sova hela vagen hem (tre timmar) fastan han aldrig akt bil forr, att pa 10 minuter ha luskat ut det dar med koppel, halsband och koppelgang.. Och matte bara ler, och kontrar med orden "Han ar ju en schafer!" ;)

Tyskt och amerikanskt blod, mamma amerikan o pappa tysk. Jag forlater tiken for att hon ar amerikanska showlinjer, for hon var helt enkelt en av de goaste hundar jag mott! (O min mamma skulle alskat henne!) 3dje kullen samma tik o samma hane, bland annat sa arbetar en av valparna med ungdommar med problem ;)

..bilder kommer senare idag.
Men jag ar SA GLAD! Det ar helt otroligt skont att ha "den Dar" hunden, hade egentligen inte tankt skaffa en hane, men nar han var den som kom fram och sen var klistrad pa bade mig och maken... och inte ens lamnade oss nar hans lillhusse pa fyra ar kom och hade leksaker med sig, ja da var det ju inte sa mycket att snacka om! Bara o fylla i papprena, plocka upp rultetulten och inse att... jag ANTLIGEN har en "Riktig" hund igen!!! :banana::love:
 
Sv: ny bukehund... :)

ÅÅÅH GRATTIIIS!!!!!!:bump::banana::bump:

Blir inte alls avis, fan dig!:p
Jag vill se Bilder - MASSOR - Omedelbums!!! *Fnyyys*;)
 
Sv: ny bukehund... :)

Niiikkiiiiiis!!

Fatta vad jag ar GLAD! :bump: :love: :banana:

..men fatta vad han ar.. grov! Ska se om jag kan ta en bild sa ni far se hans "lilla valpisfossingar" i jamforelse med min hand.. :love: Vi ska strax ga bort till veterinarkliniken for o kolla om vi kan pa en tid for vaccinering nu i veckan :) (..o se om vi kan hitta lite fler fina leksaker.. hehe)
 
Sv: ny bukehund... :)

Jag kan bara tänka mig hur det känns för dig!:laugh::bump: Spc när du fick lämna kvar din fina här i Sverige.:(

ÅH glöm inte fota valpmagen också -VALPMAAGEEN! *Thihi*

Ska bli jätte spännande att se hur han ser ut, vilka färger har han?
Han är alltså av blandade linjer? Hehe det kommer typ resultera i en Nero (Min ena) stl mässigt:angel:
 
Sv: ny bukehund... :)

Jaaa valpmage!! :) (*Gosar valpmage at dig med*)

Alltsa.. min fine som jag lamnade.. han har ett Underbart hem, det kan jag inte saga nog! :) O han var ju ganska stor, 70 cm hog (folk anklagade honom for att vara schafer/alg korsning ;)) o vagde la dryga 55 kg nar jag lamnade honom.. nu vager han mer, han har ju fyllt ut saaaa mkt! Dom filmade honom i julas sa jag fickse honom oppna presenten! :love:

Kaisers pappa vager 110 pounds, sa runt 60 kg. Och de flesta av hanvalparna har tydligen landat i hans klass... men Kasier tyckte tom uppfodaren var himla stor.. :P

mhm, lite blandade linjer, men de har ju gett bra resultat innan ;) Haha o tiken ar bra mkt finare an jag tycker manga andra amerikanska showschafrar ar. O sa himla go! En riktig kelgurka, "skvallrade" pa oss nar vi korde in pa garden, men sekunden jag klev ut sa var hon och Kaiser framme och klangde o kelade o pratade.. :love:

Aaaaah... nu ar det ljust ute!! Nastan i alla fall.. *flin* kommer tillbaka senare o da blir det bildbomb! :D
 
Sv: ny bukehund... :)

Ååhåå Ja, knarka massa valpmage åt mig också.:p

Men vad härligt att din Fine fick ett gott hem, då har han det bra iaf.

Oj shaise, Så stor/a!?:eek:
Det bräker tillomed min bamsehund, haha.

Ja men juste, hur ser Am.Showschäfrar ut? Är det som typ "våra"?
Du har möjligtvis inte ngn bild på föräldrarna?
Vore himla spännande att få se faktiskt. (Eller ännu bättre, om uppfödaren har ngn hemsida? Du får gärna PM:a den till mig isåfall, tycker sånt här är buskul att kolla på:laugh: )

Ja, iväääääg med dig nu och kom INTE billbaka förens du har MAAAAASSSSVIIIS med bilder på lille Kaiser som du bombar oss (mig-haha) med!:D;):bump:
 
Sv: ny bukehund... :)

Åh grattis Bew :)

Finns inget underbarare är valpar och deras stora tassar och mjuka magar :love:


Väntar spänt på bilder :bump::bump:
 
Sv: ny bukehund... :)

Nu har vi varit hos veterinarerna och fatt tid for vaccination i morgon eftermiddag... o veterinarstation var Jatteacklig! :rofl:

Lite bilder blev det, men det ar Sadar latt att ta foton pa en liten skit som tycker Bastaste platsen i heeeela vida varlden ar mellan mattes ben - eller tryckt tatt tatt mot mattes vad. Han fullkomligen Alskar manniskor! Han sag en farbror idag som han saaaa garna ville halsa pa... farbror ville inte halsa dock.. haha, tror inte ens farbrorn sag honom :)


o halsband o koppel assa! Ga i koppel har vi fattat hur det funkar nu ;) men halsbandet kliiiiar ju. O sa har vi halsat pa gammelgubben Charlie idag med, makens aldste catahoula, det gick Finfint, Ole Charles var sa glad sa han viftade pa HELA arslet. Och det hander inte ofta... Senare idag ska det halsas pa den unga collien som ar i min vard med, nar lillskiten sovit o matte atit nagot..

I bilen igar:
DSCF1316.jpg


Favvoplatsen i hela vida varlden
DSCF1317.jpg


Sa har ser det ut nar vi gar...
DSCF1318.jpg


Kom iiigeeeeen, plocka Upp mig!
DSCF1319.jpg


Powernap hemma hos Danyelle
DSCF1325.jpg


..jag ar alltsa 170 cm lang/kort. Fatta vad han ar STOR! hahahahaha...
 
Sv: ny bukehund... :)

Uppfodaren har tyvarr ingen hemsida, hon ar "hobbyuppfodare" som det klassas som har... dvs hon har bara en tik o tar en kull da och da, men nu blir det inga fler valpar dar :)

Jag har nagra ganska vettiga bilder pa pappan, men fick aldrig en vettig pa mor, tankte dock maila o fraga om hon ville skicka en. Sa det slanger jag upp pa photobucket nagon dag snart ;)

Haha, jag tyckte ju aldrig att min B var stor.. forran jag sag honom pa videon nu fran i julas... :rofl: Svagern har klackte ur sig "Oh my god! He's huge!..he's just a big as a table!" Den har lilleskiten kommer nog hamna i den klassen med... Min vet. sa att B var inte en hund, han var en felbyggd shetlandsponny ;)

Am. showschafrar som jag sett har jag inte varit sarskilt imponerad av alls.. rakrovar o hualigen. Men Mika (tiken) var verkligen Jattefin! Inte extrem alls, ganska natt, valdigt feminin i sitt uttryck, rorde sig kanonfint!

Bara for att jag ar SA sjukt glad, sa tog jag foto pa hur glad jag ar.. Fult foto, men det syns iaf i ogongnistret preciiiiiiiiiiis hur lycklig jag ar..sen kan jag gott bjuda pa den bilden.. haha

DSCF1326.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: ny bukehund... :)

Är han 8 veckor??!!
Om han är det är han ju ENOORM:eek::D

Men sjuuukt söt, vilka fina färger han hade!:love:
Undra om han kommer blekna och få dom mer "klassiska" färgerna, eller om han förblir svart med röda tecken?

Nåja, hur söt som helst och återigen - Grattis till den lille pluppen, jag vill också haa fäfervaaalp! *Pilutta*:p
 
Sv: ny bukehund... :)

Nah.. han ar faktiskt hela Fyra manader.. om jag raknar ratt.. haha 10 oktober ar han fodd :) Men kolla hans tassar o jamfor med mina hander.. o da har jag Stora hander for resten av mig :rofl:
 
Sv: ny bukehund... :)

Åhh så fin han är, är så snyggt när dom är så där mörka, kommer han att fortsätta att vara det?
 
Sv: ny bukehund... :)

Vad synd att uppfödaren inte hade ngn hemsida, men desto mer ser jag fram emot bilderna på föräldrarna, jalla jalla.;)

Ja alltså 70 cm och dom kilona var ju verkligen... Mutantiska (Haha, kan man ens säga så?).
Nog tror jag allt att Kaiser kommer hamna i den klassen med, med tanke på hur bauta han redan Nu är.

Hahaha, jag kan nog allt se mig glädjetår fyllda ögon hos dig på bilden, med all rätt också!:p
 
Sv: ny bukehund... :)

Ja fargen ja! Glomde ju svara Nikkis pa det med... nu ser ni hur uppe i det blaa jag ar.. sitter har med mitt fanflin o kanner mig som en liten unge..!

Troligen kommer han inte bleka ur, utan stanna sa mork. Det har majoriteten av de andra valparna gjort iaf ;)

Mhm, han ar ratt lackert tecknad om jag far saga det sjalv.. hihi
 
Sv: ny bukehund... :)

Iiih ja.. menar du!! O jag ar sa stolt sa stolt!! Stackars lillskiten kom ju fran Ingenstans, aldrig gatt i koppel, aldrig akt bil... men tar det mesta med ro och ar nagot laskigt, ja da satter man sig ner o tittar pa det.. :love: Det tycker jag ar en suveran reaktion faktiskt... kanske inte alla som haller med, men.. men.. ;)

:angel: Jag tror Kaiser kommer vaxa upp till en vanlig jatte... vanlig fast med Prickar over a:et.. :) B gjorde det iaf, och jag tror Kaiser ar annu "goare" mentalt faktiskt... hittills verkar det sa i alla fall
 
Sv: ny bukehund... :)

Tack till er bada! :)

Det ar som att ha ett litet barn... klanger pa benen som varsta lilla trearingen.. hihihi.. sa gar det nar vuxna har plockat upp o "curlat" honom o bara barnen har lekt med honom ordentligt.. haha... o en pipleksak tror han att han ar med.. Hela sonater i Bara pip. :rofl::rofl:

vilken sjalvdisciplin jag har.. eller om ni fragar inte sa hundkunnigt folk, vad Elak jag ar.. som inte plockar upp den "lilla" valpen nar han ber om det :P :devil:

..han ar Underbar!! Woii!!
 
Sv: ny bukehund... :)

Hihihi... 16.5 kg!! Tacka tusan att jag tycker han e tung... :rofl:

Vi har nu kommit hem fran veterinarstation... vagd, avmaskad, andra vaccinationen avklarad, tanka sig vi till och med tog tempen! ..Sjalvklart charmar han ALLA som kommer i hans vag... :love: Inte varje dag en veterinar tittar pa en hund och med en Salig min sager "ooh he's gonna be sooo good!! ..you're not gonna neuter him i hope?" Heheheheheeee!!

..JACKPOT! ;) :banana:
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 168
Senast: Huggorm
·
Hundavel & Ras Vi akte till en vingard for att provsmaka och kopa ett par flaskor vin i dag. Nar vi kom dit visade det sig att de hade en Lagotto traff...
2
Svar
20
· Visningar
3 894
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Hej alla. Nu ar det inte langt tills vi far hem nya valpen :) Vi har redan en 2.5 arig schafer tik, och valpen kommer bli en hane...
Svar
9
· Visningar
1 659
Senast: ElinAgnes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp