Kors i taket

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare idalina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 701
I

idalina

Min lilla dam har som känt problem med kors/ländrygg. Lite stel och sned efter tidigare skada och misslyckad karriär på täby galopp.:(
Har regelbunden kontakt med equiterapeft och sköter allt allmänt bra, så jag vill inte ha en massa svar där det står att det är synd om hästen och att jag borde göra ditt som datt istället.. :devil:

Grejjen är att jag tänkte köpa b*** on track till henne, då jag verkligen tror stenhårt på detta.
Men då jag inte är multimiljonär så vet jag inte om jag har råd att köpa deras billigaste täcke för typ 2000kr, utan tänkte lite på att skaffa deras "ryggvärmare"(ca 750kr)och med symaskin SY fast denna på insidan av typ ett vanligt täcke?:crazy::D
Eller vad tror ni?
vad har ni för erfaranheter av produkten i kors/länd sammanhang.?
Vill ju helst inte lägga ner 1300kr mer om det inte gör en prisvärd skillnad!

Sv: Kors i taket

Vår fjordkille har haft problem med stelheter i ländmusklerna/rumpmusklerna och massören har haft megaproblem med honom eftersom det finns så mycket muskler i det området, hon har helt enkelt inte orkat lösa upp det. Sedan köpte vi en ryggvärmare och sydde fast i ett av hans utetäcken. Han har aldrig varit så mjuk och fin i muskulaturen. Jobbar även på mycket bättre nu!

Så prova med en ryggvärmare du!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka