KORSFÖRLAMNING!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Buffalo_brud
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 186
B

Buffalo_brud

Hur länge tar det innan hästen är frisk? Hur stor är risken att man måste avliva den? :confused:

Du måste följa upp genom att låta ta fler blodprov för att analysera muskelvärdena, först när de värdena är normala ska hästen återgå till arbete.
Jag tror inte att du behöver vara orolig för att hästen inte skulle återhämtar sig.

Såvida den fått rätt behandling (akut skede B12-spruta), är det nog ingen större fara. Korsförlamning (eller njurslag som det mer träffande heter på danska) är inte så ovanligt främst inom galopp.

Hur länge det tar inna hästen är frisk beror osså på hur kraftig korsförlamning den haft.
Som sagt, behandling direkt och sedan får man följa upp med blodprov.

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst... 2
Svar
31
· Visningar
1 737
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Träning och hälsa del 12
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?