kort, ädel häst med bred bringa ...täckestips!

Ridinglady

Trådstartare
Jag behöver tips på täcke till min pålla. Hon är 160 cm och kort i ryggen, men rejält bred fram! Hennes täckesstorlek är 135 och att gå upp i storlekt gör täcket för långt. Bogarna är inget problem, så jag tror inte bogveck är knepet utan jag behöver ett täcke som är just brett mitt fram! Just nu har jag en Rhino wug på henne men det glipar framtill ...
Så snälla: tips på ofodrat regntäcke med andasfunktion, bra kvalitet, som ligger still utan bensnören och som har gott om utrymme över bringan!
 
Sv: kort, ädel häst med bred bringa ...täckestips!

Till vissa täcken finns det bogbreddare. Vissa täcken finns också i "mellanstorlekar", t.ex. 130, 140.
 
Sv: kort, ädel häst med bred bringa ...täckestips!

Rhino-täckena är utformade för hästar som är nätta i kropp och bogar. Wug minskar utrymmet framtill ytterligare!
Titta hellre på Rambo-täckena med v-frontknäppning.
Även Amigo-täckena med en täckesbreddare i bogen kanske kan lösa dina problem med breda bogar? Tänkte prova den varianten själv på en häst med breda bogar som inte heller ryms i Rhino/Rambo.
 
Sv: kort, ädel häst med bred bringa ...täckestips!

Kan man köpa Amigo Chest Extender separat?
Verkar kunna vara ngt. Den borde väl även kunna passa Rambo-täcken, eller?
 
Sv: kort, ädel häst med bred bringa ...täckestips!

Chest extendern går att köpa separat, och passar alla täcken med T-knäppning, dvs ej V-frontstäckena. Det gamla Rambo the Original funkar det på, men ej de nya.
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, finns det något sådant täcke? Har googlat runt samt läst i massa olika trådar här på Buke, men får inget bra svar. I en tråd sökte...
Svar
12
· Visningar
2 909
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Kommer förmodligen behöva köpa ett nytt regntäcke nu till våren. Dels för att ha ett i reserv och dels för att det nuvarande med...
2
Svar
31
· Visningar
3 260
Senast: Totola
·
Utrustning Min häst på 160 cm är ganska kort i rytten med väldigt bred framme i bogpartiet. Har har 135-145 på täcke, oftast 135 men problemet när...
Svar
3
· Visningar
744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp