Kort på gamla gallopörer?

Sv: Kort på gamla gallopörer?

Red ju på Täby det året, eller ja hela 80 talet. Vad är det för häst du vill ha bild på?
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Kom och tänka på att nån kanske har ört nått om "min" pålle... Han heter iallafall Good n' Hot och har gått både slätlöp och häcklöp..
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

shady skrev:
Red ju på Täby det året, eller ja hela 80 talet. Vad är det för häst du vill ha bild på?

Han heter (eller snarare hette eftersom han inte lever längre) Midnight Special, kallades "Midde", men han kanske gick under ett annat smeknamn på "kapplöpningstiden". Han var en mörkbrun valack f 1979 e Northern Ace-Toe Hold. Vilket sammanträffade det skulle vara om du har råkat på honom på Täby! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Kan inte komma på att jag vet vem han är nu på rak arm. Vem hade honom i träning? Däreemot kommer jag ihåg en som hette nästan lika dant, fast det har jag för mig var en fux och tränades av Janne Orefall.
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

shady skrev:
Kan inte komma på att jag vet vem han är nu på rak arm. Vem hade honom i träning?

Tyvärr vet jag inte mer om hans tid på banan förutom det som står på galoppsport.se och där står ingen tränare angiven.:( Som ägare står där Bente Öberg (som inte ägde honom när jag kände hästen), det ringer ingen klocka då?
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

_Yggdrasil_ skrev:
Kom och tänka på att nån kanske har ört nått om "min" pålle... Han heter iallafall Good n' Hot och har gått både slätlöp och häcklöp..
vad roligt, honom vaktade jag en del i somras, känner ägaren åxå :)
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Det var Derek Mitchell som tränade honom. Kommer ihåg honom, Derek hade stallet bredvid oss. Om du går in och kollar på den starten han vann på Strömsholm, så får du upp mer resultat och vem som tränade m.m. Kort har jag tyvärr inte på honom.
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

shady skrev:
Det var Derek Mitchell som tränade honom. Kommer ihåg honom, Derek hade stallet bredvid oss. Om du går in och kollar på den starten han vann på Strömsholm, så får du upp mer resultat och vem som tränade m.m. Kort har jag tyvärr inte på honom.

Tack så mycket för infon ändå!:) :bow: Otroligt häftigt att du "huserade" i stallet bredvid! Såg du honom "live" någon gång? (svårt för dig att minnas kanske, jag kan tänka mig att det var en stor omsättning på hästarna).
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Jodå, några ggr såg jag honom allt. Önskar jag hade haft ett foto till dig, men tyvärr.
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

shady skrev:
Jodå, några ggr såg jag honom allt. Önskar jag hade haft ett foto till dig, men tyvärr.

Kul iaf att du fick en glimt av honom.:) Men angående foton är det ju inget att göra något åt, förhoppningsvis kan jag få tag på det genom de tips jag fått här i tråden.:)
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

_Yggdrasil_ skrev:
Kom och tänka på att nån kanske har ört nått om "min" pålle... Han heter iallafall Good n' Hot och har gått både slätlöp och häcklöp..

Oj! Har du Good n' Hot? Tipps ett är att i såfall anmäla ägarbyte till Galoppförbundet… =) där står fortfarande att han ägs av Ulla Wiklund-Turen trotts att han troligtvis varit sold sedan länge...

Han ägdes av denna familj, men framförallt var han den äldsta dottern Ann-Sofie Turens häst, hon köpte honom från tränaren Michael Kahn, Täby Galopp, för att rida amatörlopp och hinderlopp på honom. Du kan kolla upp hans resultat på www.galoppsport.se

Lite kul är att det kan vara han på denna bild i högra hörnet. Är det inte han är det troligen Mainlight:
http://www.galoppsport.se/sanmlista?kommando=Dagar

Om inte annat så är det Ann-Sofie som rider med ägarfärgerna… =)

Ann-Sofie Turen jobbar sedan många år med att träningsrida åt flera av de största galopptränarna i USA på banor som på Hollywood Park och Santa Anita (den banan som är med i Seabiscuit) i Kalifornien.
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

intressant det där med foto och sånt! har tänkt på det länge men aldrig kommit till skott, tror att jag ska kolla upp det här! ;)
vill du veta alla starter din häst har gjort kan du kolla denna länken http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visa
räcker att söka på hästens namn (om hästen är svenskfödd vill säga) hittade jätte mkt om min häst där, jätte kul!
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

_xx_ skrev:
intressant det där med foto och sånt! har tänkt på det länge men aldrig kommit till skott, tror att jag ska kolla upp det här! ;)
vill du veta alla starter din häst har gjort kan du kolla denna länken http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visa
räcker att söka på hästens namn (om hästen är svenskfödd vill säga) hittade jätte mkt om min häst där, jätte kul!


och även hästar födda utomlands finns med om de har importerats och tävlats i Sverige.
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

okay! har bara fått höra att det var svenskfödda, mitt fel, tack för rättelsen!
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Nämen va kul känner du Josse???
Totte är ju super mysig ju!! Är så glad att jag får ha honom på foder han är värdens underbaraste!!!
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Ah det är misstänksamt likt Totte!!! Va kul! Han står hos mig på foder nu.. Han är så trevlig!!! Men enväldigt bestämmd herre :)
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

_Yggdrasil_ skrev:
Nämen va kul känner du Josse???
Totte är ju super mysig ju!! Är så glad att jag får ha honom på foder han är värdens underbaraste!!!
Japp det gör jag :banana:
har iofs inte ridit honom, men han e ju himla trevlig att ha och göra med i allmänhet :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 451
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: miumiu
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 583
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp