Kort på gamla gallopörer?

_Yggdrasil_

Trådstartare
Jag är fodervärd på en gammal gallopör som vunnit några lopp och totalt startat 69 gånger tror det va i början av 90-talet... Finns det nått sätt att få tag på kort på en sådan häst???
Är jätte nyfiken på hur han såg ut på den tiden...
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

http://www.cavok.se/racing/index.html

Här kan du beställa bilder. För att förenkla det för dig borde du gå in och kolla upp starterna som hästen har gjort, har han vunnit finns det garanterat bilder från vinnarcirkeln. Men för att minnimera ner sökandet så leta efter dagar din häst har startat och i vilket lopp han gick...

Lycka till!
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

tänkte bara höra om ngn vet vad det kostar?:crazy:
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Jag mailade till denna snubbe i maj förra året och han har fortfarande inte hört av sig. Inte ens för att säga om han kan fixa bilder eller inte. Dåligt :mad:
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Tyvärr så har fotograferna det VÄLDIGT mycket att göra, så säkrast är att ringa… Väldigt många hör av sig, men har märkt att man bör påminna eftersom de annars är osäkra på om man verkligen är intresserad av att köpa bilder eller inte…
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Jaha, OK. Då kanske de rent av har bilder på min häst, alltså? :)

Fast å andra sidan är det ju isf dålig stil att skriva följande:
"Berätta kortfattat vad du är intresserad av, så lovar jag att svara inom kort." om så inte är fallet... Vilket det INTE ÄR! :mad:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Tyvärr så behöver du nog vara på och påminna. Men lite kul är att man kan behöva påminna om att få en räkning också! För och nackdelar med "glömska" fotografer.. Hahah
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Nu har jag skickat meil till både han den där fotografen, täby och jägersro... Eller ja det var en vecka sen nu... Men fortfarande inget svar... :cry:
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

_Yggdrasil_ skrev:
Nu har jag skickat meil till både han den där fotografen, täby och jägersro... Eller ja det var en vecka sen nu... Men fortfarande inget svar... :cry:

Kanske du bör testa att ringa...
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Vet du hur långt tillbaka det finns foton? Hästen jag ev. skulle vilja beställa bilder på löpte mellan 1983 och 1985.
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Fick se nu att den enda gången hästen vann var på Strömsholm, och där borde väl inte tävlingar hållts för ofta om jag misstänker rätt, så fotografen har kanske inte haft någon "verksamhet" där?
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Stefan Uppström var troligtvis på Strömsholm 82, han har varit verksam länge o jag vet att min pappa har beställt bilder av honom sedan han redlopp (= 70-80-tal). Det är bara lopp på Strömsholm en gång om året. Men som du ser på denna tråd så är fotograferna dåliga på att svara på mail. Att ringa/besöka dem är då att rekommendera. Dessutom kan de bli behöva bli påminda. Stefan Uppström tycks alltid ha massa att göra, men skall du ha enstaka bilder så kan han säkert sticka i mellan med dem.

Uppströms (verksam framförallt i Stockholm) ”ateljé” ligger i ändan på Täbygalopps huvudläktare, var exakt hans kollegor har sin verksamhet är jag dock osäker på.
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Ninniw skrev:
Stefan Uppström var troligtvis på Strömsholm 82, han har varit verksam länge o jag vet att min pappa har beställt bilder av honom sedan han redlopp (= 70-80-tal). Det är bara lopp på Strömsholm en gång om året. Men som du ser på denna tråd så är fotograferna dåliga på att svara på mail. Att ringa/besöka dem är då att rekommendera. Dessutom kan de bli behöva bli påminda. Stefan Uppström tycks alltid ha massa att göra, men skall du ha enstaka bilder så kan han säkert sticka i mellan med dem.

Uppströms (verksam framförallt i Stockholm) ”ateljé” ligger i ändan på Täbygalopps huvudläktare, var exakt hans kollegor har sin verksamhet är jag dock osäker på.

Tack för svaret!:) Det var 1984 som den aktuella hästen var där. Mestadelen av de övriga loppen han deltog i var på Täby, men då hade han inga förstaplaceringar, men det kanske finns bilder därifrån ändå.

Jag försöker kontakta med ett mail först, man vet ju aldrig - om ett under sker kanske han svarar;) , innan jag ringer. Lider av mild telefonskräck.:crazy:
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Nu har jag fått tag på bilder :) de kommer om ca. 2 veckor :) Tack så jättemycket för hjälpen :)
 
Sv: Kort på gamla gallopörer?

Tja, annars finns det ju alltid målfoton :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: cassina
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 451
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp