Kort resa till Skottland

När jag var i Edinburgh vandrade vi en dag i något som jag tror heter Pentlands, det var på lokalbuss-avstånd.
12104487363_e4de8a5dc7_z.jpg



En dag var vi till North Berwick, dit går det tåg.
12104193265_6b9fb2a200_z.jpg


Jag var där i januari, utomhus var temperaturen ok, inomhus var det kallare.
 
The Pentlands är ljuvligt för både vandring och ridning (och äventyr i skidbacken om man är lagd åt det hållet , de har en torr skidbacke där. ;) ). Är hyfsat säker på att de hade turridning på New Forests upp över kullarna sist jag kollade.
Bra bussförbindelser som sagt, och är man ändå där är det bara ett stenkast till Roslin som är FANTASTISKT vackert om våren. :)
.Jag jobbade länge i ett stall just nedanför kullarna och tog många, långa hundpromenader i skogen runt Rosslyn chapel, som i sig inte är särskilt värt ett besök tycker jag, men som är vackert att se utifrån. De andra ruinerna och stigarna i skogen är betydligt mer intressanta.
 
Peebles är för övrigt också en jättemysig småstad att besöka om man ändå är i Edinburghtrakten. Bussen tar typ en timme, går varje halvtimme och det är lätt att spendera en dag här om man tycker om att promenera och äta. ;)
 
Peebles är för övrigt också en jättemysig småstad att besöka om man ändå är i Edinburghtrakten. Bussen tar typ en timme, går varje halvtimme och det är lätt att spendera en dag här om man tycker om att promenera och äta. ;)
Låter som ett ställe för mig! Min chef åker ofta till Peebles över helgen och sådär, det verkar verkligen jättefint!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Låter som ett ställe för mig! Min chef åker ofta till Peebles över helgen och sådär, det verkar verkligen jättefint!

Det är rätt många som har Peebles som tillflykt när de har en helg över faktiskt. Även de som inte bor särskilt långt härifrån.
Det är lite lagom turistigt tycker jag, även på sommaren. :) Lättilllgängligt och trevligt med fik och butiker och pubar. Lagom mycket historik om man är intresserad, och som sagt hur många promenader som helst om man är lite friluftsmänniska! Jag valde ju att bo här av en anledning. :D
 
Det är rätt många som har Peebles som tillflykt när de har en helg över faktiskt. Även de som inte bor särskilt långt härifrån.
Det är lite lagom turistigt tycker jag, även på sommaren. :) Lättilllgängligt och trevligt med fik och butiker och pubar. Lagom mycket historik om man är intresserad, och som sagt hur många promenader som helst om man är lite friluftsmänniska! Jag valde ju att bo här av en anledning. :D
Jasså är det där du håller till! Har alltid trott att du var i Edinburgh! Jag kanske skulle göra en kort resa inom Skottland och komma på studiebesök? :D
 
Jasså är det där du håller till! Har alltid trott att du var i Edinburgh! Jag kanske skulle göra en kort resa inom Skottland och komma på studiebesök? :D

Det är det, men det var lättare att skriva "Edinburgh" på ort i profilen. Ingen jävel vet väl var Peebles är liksom. :D Jag har bott här de senaste fem åren och en tidigare omgång för länge sedan också, det är en himla fin småstad och alla är välkomna på studiebesök! :bump:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 460
Senast: Avalbane
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 916
Senast: Cattis_E
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 649
Senast: Zpunk
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 474
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp