Kort svans??

DeerTrash

Trådstartare
Halloj!
Jag har ett sto på 26 år som alltid haft kort svans som vägrar växa. Hon verkar klia sig numera då svansroten är ganska skavd men inget hon gjort förut. Undrar nu om det finns tricks för att få den att växa?
Bild bifogas för att visa hur svansen ser ut. Man och lugg växer som ogräs men är just svansen som inte vill.
naomi_by_askebodastock_d9ofur0-fullview.jpg
 
Hos vissa hästar där svansroten av någon anledning är förkortad (skada, dockning) så växer taglet inte ut till "full" längd så vi ser det.
Så vitt jag vet och märkt så är den inte förkortad, men absolut något jag ska ta en titt på idag!
 
Har fått hem hästar med tråkiga svansar. Ger dom alla mineraler dom ska ha och reder ut svansen varje dag och använder bland annat Leovet pälsglans i före. Har för mig det står på flaskan att det hjälper till att få tagel att växa. Vet inte om det verkligen funkar men alla har fått finare svansar men det kan lika bra beror på mineralerna. Större chans för det iaf 😊
 
Har fått hem hästar med tråkiga svansar. Ger dom alla mineraler dom ska ha och reder ut svansen varje dag och använder bland annat Leovet pälsglans i före. Har för mig det står på flaskan att det hjälper till att få tagel att växa. Vet inte om det verkligen funkar men alla har fått finare svansar men det kan lika bra beror på mineralerna. Större chans för det iaf 😊
Mineraler får hon men verkar inte gjort sådär jättemycket än, har dock köpt annat nu och hoppas på att det ska göra skillnad istället. Som sagt manen växer som ogräs
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 159
Hästvård För att göra en lång historia kort: Vår granne har ett ponnysto som är 26 eller 27 år. Hon går ensam i en stor gräshage dygnet runt, har...
2
Svar
21
· Visningar
3 714
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp