Korta ridbyxor

grodan21

Trådstartare
Hej
Var och hämta ridbyxor som jag hade beställt idag. Det ena paret är det perfekt längd på, går till fotknölarna. Medan det andra paret slutar en bit upp på benet, så hur korta ridbyxor kan man ha utan att det stör alldeles för mycket? Dom är nog 5-8cm för korta.:mad: Kommer man bli galen på det eller kommer det inte att märkas?

Sv: Korta ridbyxor

Tja, i England var det rätt vanligt med breeches, dvs ridbyxor som slutar strax under knät eller lite ovanför ankeln. Så hade de nylonstrumpor eller vanliga ridstrumpor ner till.

Tror det är vad man gillar, säkerligen en vanesak dessutom!

Jag har mååånga ridbyxor som slutar typ 5-10cm ovanför ankeln, inga problem och numera tycker jag även att det är bekvämare när de slutar där än längre ned = blir lite knöligt med strumpor å kardborren å fotknöl i stövlarna/ridskorna...

Det blev att jag skickade tillbaka dem, kändes som jag visade hela rumpan när jag lutade mej fram....

Det blev att jag skickade tillbaka dem, kändes som jag visade hela rumpan när jag lutade mej fram....

Hehe ja då förstår jag att du valde att skicka tillbaka dem :)

Mina byxor passar i övrigt, jag har bara lite långa ben :p

Vem vill gå med rumpan bar liksom? :o

men om du kollar på engelska nätbutiker så heter ridbyxor breeeches o de är inte korta ;)

Ts> Jag hade oxå skickat tillbaka, tål inte korta byxor även om de täcker rumpan ;)
Iom att jag är både kort o bred får jag ofta vika dem dubbelt i nedkant o jag besväras inte av ngn knöl :)

Hehe ja då förstår jag att du valde att skicka tillbaka dem :)

Mina byxor passar i övrigt, jag har bara lite långa ben :p

Vem vill gå med rumpan bar liksom? :o

Jag har också långa ben... Har 36 i längd på jeans. Köpte ett par pikeur i vintras, första paret på länge som hade långa ben.

Wow! Ridbyxor som går till fotknölarna har jag aldrig hittat. (långent), men går de strax ovanför går det bra tycker jag. Jag har inte mycket annat att välja på för de verkar inte tillverka byxor med så långa ben som jag vill ha helst. Men när de slutar på vaden så man knappt kan knäppa dem, så är det inte bekvämt. Då får man kardborren mot benet och det är inte alls skönt. Vet inte hur många ridbyxor jag fått hänga tillbaka för att de varit för korta. Jag gav till hälften upp och rider numera ofta med jodphursbyxor istället. Har dock ett par Mountain Horse ridbyxor som slutar en liten bit ovanför fotknölarna. De är extra långa och de längsta jag funnit.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan... 2
Svar
22
· Visningar
1 739
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka