Korta stövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rio
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 233
R

Rio

Ska till och köpa ett par snygga stövlar. Inga graninge, sådana har jag till uteritt, säg inte shortchaps-det har jag.
Men ju mer jag letar ju mer inser jag att jag nog inte har de optimala vaderna för ridstövlar.
De är för det första riktigt korta (runt 39 cm) och sedan rätt breda (36 cm) och strl 39 på fötterna.
Detta verkar inte gå ihop alls känner jag:D Måste jag till och specialbeställa?
Vad har ni andra kortvadade människor för stövlar?

Sanna

Sv: Korta stövlar

jag har ett par amazonas som jag hade när jag var yngre, kortare o knubbigare om benen. de är i 39 (här vet jag inte hur jag tänkte har st 37, möjligen 38 i vanliga fall men ändå:angel:) ca 42 cm i bakkant o 36,5 i vadmått.
så de finns ju i korta o vida, har dock inte sett nån butik som säljer dem efter att jag köpte mina men sånt kan man nog snoka reda på:p

Ponnyfantast: Ja det låter ju riktigt intressant! Måste kolla upp det:)

Bison: Okej, ska kolla upp dom. Visst måste det vara enklast. Dock liite dyrare :p

Jag har 39-40 i foten, korta ben och 32-33cm runt vaderna.
Har Pioneer i stlk 39, 0, B
0 är skaftvidden, de finns rätt vida.
B är korta skaft, och de sitter väldigt bra.

Jag har ett par mountain horse sportive high rider junior och de är 39cm höga och ca 36cm i vaden, alltså stämmer exakt med dina mått:laugh:
De är vekligen jättebra!

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Zpunk
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 902
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka