Bukefalos 28 år!

Rida ponny längre
Din längd hindrar dig inte från att rida stor (och inte alltför lätt byggd) b-ponny och större. Jag kan ju även säga att finns nackdelar med att vara kort också, jag behöver pall för att sadla min häst på 170cm och om hon hade varit grövre hade jag inte riktigt nått till att skänkla optimalt heller.
 
När jag växte upp var jag alltid en av de längsta i klassen, det var först när puberteten kom som några av killarna växte om mig, upplevde aldrig själv att jag gjorde någon växtspurt. Jag är längre än min mamma (vet inte exakt hur lång hon är, runt 170ish) men kortare än pappa (som är över 180), själv är jag 176.
Har själv ridit grövre C-ponny och D-ponny utan problem nu i vuxna dar, så tror definitivt inte det kommer bli något problem för TS.
 
Vet inte, jah ha en kort mamma och en lång pappa. Vill bara vara kort inte för nåt annat än de att jag vill rida ponny så länge som möjligt
Jag känner igen mig i dina funderingar! Jag ville inte heller bli längre på grund av att jag inte ville växa ur min ponny, sedan finns det såklart inget att ta till för fixa "problemet" (förutom att man kryper när man börjar bli riktigt gammal då, men det hjälper ju föga). Men jag kan relatera till ångesten. Jag var ungefär lika lång som du när jag var 13, och... jag blev inte längre än så dvs. 159-160.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha ett par överdragsbyxor, tillräckligt vattentäta för promenader i regn. Ofodrade. Men jag är knappt 160 cm lång och...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Otherside
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
446
Senast: Fideli
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp