kostnad dagmamma

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Buppisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 838
B

Buppisen

Som rubriken lyder. Hur mycket betalar ni eller får ni betalt för att vara dagmamma åt en hund? Lite nyfiken bara för jämförelsens skull.

Vår hund är en ca 3mån gammal Golden, han ska framöver vara en dag hos en pålitlig vän som är duktig på hund, och två hos en granne/hundägare med 50 års erfarenhet av hundar och problemhundar (varje vecka). Vi betalar 50 kr/dag åt grannen, hon vill inte ha mer. Vännen ska få lite mer, men vi har inte tänkt färdigt. Är nyfiken på höra "vart vi hamnar" i en prisjämförelse.

Sv: kostnad dagmamma

50:-/dag är jättebilligt om det är en person du litar på. Ett hunddagis går ju på över 100:- per dag. Jag tog bara 25 kr per dag, ville inte hellre ha mer. Gjorde det för att jag tyckte det var roligt efter att ha mist mina egna hundar. Men det är klart att man ska jämföra priserna, ingen är ju gjord av pengar direkt.

Ska det vara heldagar, alltså hunden är hos henne den tid ni är borta?

Då tycker jag att 100 :- dag är lite i underkant faktiskt, jag skulle ha räknat med iaf 3000:- i månaden ...

Känner till ett flertal personer i Sthlms området som är dagmattar. Mellan 100 till 125 kr per dag tar de ut. Tycker det är ganska skäligt då de har hunden från 8 fram till 17-18 tiden ungefär.

Grannen har vi sagt att det är halvdag som gäller, men vill hon får hon ha honom heldag. Och det verkar som om hon vill det för hon är helt tossig i vår lille skithund! :)

Grannen har lyxen att hon närhelst kan gå sina 50m hem till oss och lämna av honom (hon har nyckel). Henne litar jag på till 100 %, hennes hundar är otroligt milda och välartade/lydiga, hon med för den delen!

Kompisen ska ha heldag hemma hos sig, hon gör det mest "på kul", men jag tänkte väl en 80-100kr/dag beroende på vad sambon säger när vi ska diskutera det ikväll. Hon är också duktig, jag litar fullständigt på henne!

Tycker nog att dagispriser inte är rätt att jmf med. De bedriver ju ändå verksamhet/företag och ska betala för lokal, belysning mm. Dagmattar gör det ju mest på kul. Men det är kul att höra era åsikter/priser.

Hmm jag har betalat 50:- halvdag, 75:- heldag. Och då hämtar & lämnar jag, och det gäller en liten hund.

Har haft snack om 1000 för en månad också, men det är så att mitt schema innebär att jag behöver hjälp vissa heldagar, vissa halvdagar, vissa dagar inget alls så då vore det ju en säkerhet för både hundvakten & mig att ha en fast summa.

80:- per dag betalade vi för svartdagis(dvs i hemmet) då ingick hämtning/lämning av hunden och mycket aktivering! (hon var helt slut på kvällarna).

Idag passar min bror vår andra hund(som inte kan följa med till jobbet) när jag jobbar dagtid (5dgr/mån) -han får inget betalt :D

Men Dagmatten ska ju ändå ha hunden under dagen, det begränsar ju dagmatten också även om hon gör det för att hon tycker det är kul..

Så minst 100:- dag, allt annat tycker jag är snålt

Jag har två mindre hundar för 5oo kr i månaden åt en kompis.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 911
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 104
Senast: Cocos
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 264
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att... 2
Svar
23
· Visningar
4 220
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka