Bukefalos 28 år!

Kostnad för blodprover?

majola

Trådstartare
Vad kostar det att ta och analysera blodprov på en häst? Ungefär alltså, om man ändå har veterinär ute i ett anant ärende?

Kan det vara läge att kolla blodvärdena på en häst som känns stel och hängig och "aldrig" blir riktigt lösgjord?

Vad ska man i så fall kolla? Hb, protein, muskelvärden, vita blodkroppar... Något annat? Erlichias?
 
Var till ATG i början av sommaren och tog blodprov, kollade upp det pga samma orsak som du nämner. Kostnad för bara blodprovet var 600 kr, samt klinikavgiften på 150 kr.
 
Jag tog B/E- prov i somras. Kostnaden för blodprovtagning på klininken var 100:-, sen fick jag betala 204:-/analys, dvs 508:- till labratoriet.
Erlichias-provet var postitivt, titern låg på 1:160.
 
Visst får du det :).

Det fanns inget att anmärka på, alla värden var OK.

Han var trött, oridbar och såg allmänt ut som om livet var skit. Tog det lite lugnare under ca 3-4 månader höll dock igång men red kanske 3 ggr i veckan och lite lugnare, mycket ut i skogen. Under tiden ökade jag kraftfodret + att jag la till havre (matte brukar då ligga i gruset) men han blev fortfarande inte piggare.

Sen började han bli piggare för varje vecka som gick och numera är han sitt gammla vanliga jag.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Castellini
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 546
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Mitt sto, född 2001, har tappat sitt hull på ganska kort tid, främst i samband med torkperioden som var i början av augusti hos oss. Då...
Svar
1
· Visningar
600
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 052
Senast: Hund!
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp