kostnad för invandring

Sv: kostnad för invandring

halleluja nån som kan matte!

att de uppradade kommunerna har utgifter är för att andra kommuner får ta emot intäkterna från de invandrarna som är en plusaffär. Det är inte invandrare som bor i ghetton, det är fattiga människor som befinner sig i ett utanförskap. (om man ska generalisera)

Grundläggande kunskaper i matematik är förutsättning men man måste också känna till vad som är en inkomst respektive en kostnad och hur definitionerna av dessa begrepp skiljer sig åt beroende på vilken slags ekonomi vi talar om. Företagsekonomin och nationalekonomin skiljer sig åt en del och det som är en kostnad i den ena modellen behöver inte vara det i den andra. Detta leder alltså till att man kan komma fram till två olika resultat beroende på vilken modell man utgår från.

Liknande trådar

Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 426
Senast: movi
·
Mat Jag ska bjuda en vän på middag som är vegan, och har gått lite bet på efterrätten. Jag skulle vilja undvika substitut-produkter, typ... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 450
Senast: MJLee
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 413
Senast: Lillefrun
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 495
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna