Kostnad för kastration?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Blondi3958
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 190
B

Blondi3958

Vad kostar det att kastrera en hankatt på ett ungefär?
Och vad kostar det att stelerisera en honkatt på ett ungefär?

Vet bara att hanar är billigare :crazy:

Sv: Kostnad för kastration?

Det skiljer väldigt mycket från veterinär till veterinär. 400 kr för hankatt och kanske 800 för honkatt. Passa på och märk katten när den ändå är sövd. Blir billigare då.

Behöver man märka dom fast den bara skall vara inne katt?
Har aldrig märkt en katt?
Är det lag på det?

Nej det är ingen lag på det, men tänk om den skulle råka smita ut? Jag har innekatter och 3 av dem är märkta (4:an är en hittekatt, så vi avvaktar lite med henne).

Betalade runt 1000:- för vaccination, kastrering och märkning hos min vetrinär!

Tror inte att det finns någon risk för den att smita.Skall sätta hönsnät runt balkongen och bor högst upp i trappuppgången.Men flyttar jag och dom får möjlighet att gå ut så märker jag dom.

Säg inte det ;-)
Försäkringen blir billigare om katten är märkt också. Sen är det inte märkningen i sig som kostar utan sövningen och då är det ju lika bra att märka när katten ändå är sövd för kastrering.
Annars kräver chipmärkning ingen sövning men den är dyrare och inte lika synlig som örontatuering.

Tror att jag betalade 700 för hankatten och 1100 för honkatten när jag kastrerade dem, då ingick det tatuering i örat på dem och även tratt och återbesök för honan.
Mina är innekatter men märkta ifall att de skulle smita ut

Jag betalade 500 för min ena hanne men då chippade jag honom samtidigt. Honorna har jag betalat 800 resp 1000 kr för att kastrera +tatuera.

Östhammar ligger det långt från Örbyhus? Har för mig det. :crazy: Om inte annat Pm:a mig så får du veta vilken veterinär jag menar i Örbyhus.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
471
Senast: Lejd
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
425
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10