kostnader för att bygga stall

vinkelina

Trådstartare
ni som har byggt stall från grunden, hur mycket har de kostat er.

har hittat ett hus som jag är intresserad av, där de skulle kunna finnas möjlighet att ha häst. finns visserligen en gammal ladugård på gården, men tror de blir billigare att bygga nytt.

vad tror ni att priset skulle kunna ligga på för ett 6-10 hästars stall. blir de billigare om man bygger själv, eller om man tar ett paket?

om man skulle vilja ha ett litet ridshus, vad brukar prisen ligga på där (är en krantig ryttare)

man vill ju veta vad kostnaderna blir, ifall man har råd. har fösökt söka runt, men inte hittat några vettiga priser
 
Sv: kostnader för att bygga stall

Jag har inte byggt ett sådant stort stall som du planerar, och dessutom har jag tagit bygget i etapper (inne på etapp 2 nu, andra året).

Men en sak vill jag tipsa om; Räkna alltid med att det blir mkt dyrare än vad du tror. Räkna och lägg sedan på minst 50% till i kostnad för det tillkommer alltid en massa under tiden man bygger :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·
Hemmet Så småningom hoppas jag på att kunna flytta hem och bygga mig ett litet hus. Tyvärr har jag tummen mitt i hand …. Huset måste med andra...
Svar
16
· Visningar
1 049
Senast: ufot
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
924
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 087
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp