Kosttillskott - fungerar egentligen något? Specifikt magnesium

Äter b12 och folsyra i perioder eftersom min kropp inte riktigt sköter upptagningen av det på egen hand. Jag är värdelös på att komma ihåg att ta mina mediciner som jag ska tyvärr så i perioder glömmer jag bort att jag ska ta vissa tills antingen brist-symptom dyker upp eller utsättningssymptom dyker upp på andra :bag:

Men av denna anledning lägger jag inte till fler än jag måste för då kanske jag glömmer en viktigare. (Nä, dosett funkar tyvärr inte för mig, jag glömmer bort den så tar istället ingenting då, vilket blir dåååligt).
 
Magnesium tar jag när jag får problem med muskelkramper eller har mycket restless legs på kvällarna, blir dock snortrött av magnesium så försöker ta det så lite som möjligt, blir verkligen som en riktig zombie av någon anledning, även dagen efter.

I övrig äter jag tillskott lite sporadiskt, brukar ta järn, omega, B och D när jag känner mig trött i perioder, har tom D-vitamin på recept från läkaren.
Intressant det du skriver om trötthet och magnesium. Jag har varit så trött, t o m somnat till på visserligen tråkiga möten, men inte tänkt på att det skulle kunna bero på magnesiumintag. Så tack för infon, nu ska jag göra uppehåll och se om det blir någon skillnad!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp