Kotkompressioner

Då kan du säkert börja med att minska häng framför datorn, gör någon form av övningar. Det går säkert att hitta på youtube.
Fast jag sitter inte speciellt mycket vid just datorn, däremot en del vid telefonen och det är väl lika illa
 
Jag kan också periodvis vara väldigt sned i kroppen, då bannar jag mig själv och går till massören eller sjukgymnasten för att få loss det akuta i musklerna, sen tränar jag.

Var på mitt livs första yogapass i fredags och ska börja gå en gång i veckan, kan nog vara bra för att få upp rörlighet och stadga i kroppen.
 
Vad betyder det att vara sned i kroppen egentligen? Att ena sidan av bäckenet alltså höftkammen åkt ner eller upp? Att ryggraden böjt sig? Eller att ena axeln är lite lägre än den andra? Kort sagt, hur märker ni att ni är sneda? Och på vilket sätt? Kroppen är ju normalt asymmetrisk för det mesta ju, och jag undrar om jag missat något väsentligt här....
 
Vad betyder det att vara sned i kroppen egentligen? Att ena sidan av bäckenet alltså höftkammen åkt ner eller upp? Att ryggraden böjt sig? Eller att ena axeln är lite lägre än den andra? Kort sagt, hur märker ni att ni är sneda? Och på vilket sätt? Kroppen är ju normalt asymmetrisk för det mesta ju, och jag undrar om jag missat något väsentligt här....
Vad jag menar med sned är när mina muskler är mer spända på ena sidan av ryggen/nacken och kroppen blir mer asymmetrisk än innan ;)
 
Vad betyder det att vara sned i kroppen egentligen? Att ena sidan av bäckenet alltså höftkammen åkt ner eller upp? Att ryggraden böjt sig? Eller att ena axeln är lite lägre än den andra? Kort sagt, hur märker ni att ni är sneda? Och på vilket sätt? Kroppen är ju normalt asymmetrisk för det mesta ju, och jag undrar om jag missat något väsentligt här....

För mig innebär det att höfterna inte är raka, vilket gör att hela jag lutar lite. Det i sin tur leder till smärta i muskler och leder. Det är alltså mer än asymmetri, det är verkligen snett. I mitt fall blir ryggraden dessutom krökt som ett s, inte särskilt skönt.. Jag märker dessutom av det i ridningen, hästen protesterar kraftigt i ena varvet och vill inte spinna åt båda håll. Efter ett kiropraktorbesök eller två är hon trevlig att rida igen (det är alltså jag som varit iväg, inte häst). Dessutom klämmer nerverna så jag tappar känsel i högra foten/benet. Jag blir väldigt stel i hela högersidan och är inte lika rörlig.

Jag märker det i första hand på hästen och vid ridning. Sedan får jag ont, blir stel och spänd i rygg och axlar. Kiropraktorn masserar och knäcker till rätta och så är jag symtomfri i några månader. Vet inte varför det blir så, har inte hittat någon läkare som kan/vill utreda det ordentligt.
 
Sedan får jag ont, blir stel och spänd i rygg och axlar. Kiropraktorn masserar och knäcker till rätta och så är jag symtomfri i några månader. Vet inte varför det blir så, har inte hittat någon läkare som kan/vill utreda det ordentligt.
Gå till en sjukgymnast som kan ge dig bra övningar för att komma åt problemet och motverka att det kommer tillbaka. Kiropraktorn åtgärdar ju bara problemet, men ger sig inte på grundorsaken.
 
Gå till en sjukgymnast som kan ge dig bra övningar för att komma åt problemet och motverka att det kommer tillbaka. Kiropraktorn åtgärdar ju bara problemet, men ger sig inte på grundorsaken.

Heh, jag går hos tre olika sjukgymnaster och ingen av dem har någon teori om orsak. Ingen av dem tycker jag behöver sjukgymnastik utan får ut mer av min vanliga styrketräning (jag har hållt på med tyngdlyftning i många år).
Jag har tagit prover på vävnaderna runt höftleden, den är nästan konstant inflammerad.. Jag drog den nästan ur led för nästan 10 år sen, och sen dess har jag haft ont och blivit sned..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som har erfarenhet av det här? Det börjar med molande värk i nacke, axel och arm, för att sedan övergå i mer "myrkryp/ilande"...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 559
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 373
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 753
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp