Bukefalos 28 år!

kotsenskida

Ja, två stycken tyvärr.

Min ponny hade mycket problem med återkommande kotsenskideninflammationer med halvårslånga konvalescenser, och vid några tillfällen trodde veterinären att det hade blivit kroniskt (på 80-talet)

När min valack fick en krosskada på kotsenskidan var det så dålig prognos på det att han blev sällskapshäst omedelbart.
Om skadan gör att det bildas ärrvävnad är det dåligt prognos på det och risken är att man har en häst som min ponny som var igång ett par månader om året. (Han var svensk rekordhållare så han tävlade tufft när han tävlade)
 
Ja, två stycken tyvärr.

Min ponny hade mycket problem med återkommande kotsenskideninflammationer med halvårslånga konvalescenser, och vid några tillfällen trodde veterinären att det hade blivit kroniskt (på 80-talet)

När min valack fick en krosskada på kotsenskidan var det så dålig prognos på det att han blev sällskapshäst omedelbart.
Om skadan gör att det bildas ärrvävnad är det dåligt prognos på det och risken är att man har en häst som min ponny som var igång ett par månader om året. (Han var svensk rekordhållare så han tävlade tufft när han tävlade)

Tråkigt att höra!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
364
Senast: Nevermind
·
Katthälsa Hej, Någon som har erfarenhet av vad detta kan vara?
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Elo
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra sommaren kom flera hästar lösa och skenade runt Djurgården och en man dog av sina skador. Imorgon kommer domen där hästägaren kan...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två helger i rad har Fagereke Ryttarförening bjudit in till tävlingar i hoppning och dressyr – och responsen från ryttarna har varit...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp