Krävs tillstånd vid användning av musik?

Sammet

Trådstartare
Om jag ska ha en uppvisning och vill använda en låt, måste jag ha artistens/gruppens tillstånd eller måste jag betala något?
Jag har ju som mål att rida uppvisning med min häst och hoppas på "storskaligt" (med mått).

Om jag dessutom tar betalt (skattar på min privata deklaration) ändras någon/några regler?
 
Ja, det måste du (för det mesta). På www.stim.se kan du se hur det hela fungerar. Inte speciellt dyrt och mycket lugnare än om du mörkar...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 139
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Om man vill göra allt rätt och riktigt, vilka regler gäller då om man vill ha lite "bakgrundsmusik" på ett evenemang, t.ex en mindre...
Svar
12
· Visningar
1 243
Senast: Sharpless
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 809
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 243
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp