Krafft Grund och Equion????

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare saltakatten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 930
S

saltakatten

Läste tråden om hur mycket mineraler och örter folk stoppar i sina hästar. Jag ger mina hästar krafft grund och equion samtidigt. Vad jag har hört så ska alla mineraler som hästen behöver redan finnas i krafften och undrar då om det är för mycket att komplettera krafft grund med equion. Blir det för mycket av det goda??? Någon som vet eller har forskat i saken???

Jag har ingen höanalys. Står nu tillfälligt på ett stall och köper hö av olika just nu.

Ska göra en höanalys när jag flyttat och köpt större mängder hö. Kan man inte bara utgå från det jag vet näringsinnehållet i nu???? och räkna på bara krafft och equion?? :confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
598
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 469
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 388
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka