Krafsar som en tok

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Tiingeliiing
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 7 782
T

Tiingeliiing

har en kastrerad han katt som är snart 2 år. han är inne katt
när jag bodde med honom själv hade jag inga problem med honom alls.
men när jag o min kille flyttade ihop började han krafsa nått så fruktansvärt efter han var varit på lådan, gärna på nätterna.
jag vill inte stänga dörren till badrummet på nätterna då han faktiskt kan bli kissnödig o jag vill inte gärna ha det nån annanstans.

men jag vet inte vad jag ska göra. vill juh inte skälla på honom när han går på lådan, för då kanske han slutar med det o kissar o bajsar nån annanstans.

tack på förhand

Sv: Krafsar som en tok

vissa katter krafsar mycket både före och efter dom har varit på lådan. en av mina katter gjorde så när vi hade dom inne. grävde som en tok i kanske 5 minuter eller så. men de gjorde hon för att antingen var det för mycket bajs och kiss i lådan. men även fast vi rengjorde i sanden så kunde hon göra så iallfall och då kom vi på att de kan vara som så att hon känner lukten av bajs och kiss i sanden och tror att de fortfarande finns kvar och gräver och gräver. men sedan när man butte all sand och skurade rent lådan så slutade hon med det ett tag tills det började att lukta igen.

sen så kan det även vara som så att det kanske finns för lite sand i lådan och kan även då stå och krafsa länge.

men han har inte för lite sand och d finns inge kiss i lådan förutom d han har gjort när han vart på lådan.
han har aldrig krafsat så mkt som nu

okej... de va lite mysko :crazy:
undra va de kan vara då da?! ska se om ja kan hitta nått om de i nån bok som ja har hemma eller så.... :)

Jag har också en katt som kraffsar något hemskt efter att han varit på lådan. Men inte i sanden utan på lådkanterna. Han håller på länge och det är inte lätt att sova i detta oväsen. Har också funderat på varför han gör så?

Det är nog inte mycket att fundera över - han bara GÖR så. Han är noggrann när han gräver över det han gjort, och att han är på kanterna fattar han inte riktigt.

Vissa katter gräver mer, andra mindre. Har man flera katter gräver ofta de mest lågrangade mest, de är noga med att gömma vad de gjort för att inte utmana de mer dominanta katterna.

Mina katter gräver mindre om jag har mycket sand i lådan och mockar ofta.

Men man får helt enkelt acceptera deras naturliga grävinstinkt.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 151
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så... 2
Svar
22
· Visningar
4 581
Senast: Kaching
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 437
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka