Kraften gammal?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Arsozah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 590
A

Arsozah

Min Krafft Energi har legat i en tunna i snart 4 månader nu, jag ska börja använda den kraften igen nu men ska jag köpa en ny eller kan jag använda den som legat där? Vill ju inte att den ska tappa näringen...

Tacksam för svar

Sv: Kraften gammal?

Jag skrev fel, 2-3 månader har den varit där i nu... :crazy: Är den för gammal?

det brukar stå på förpackningen på hur länge den håller...men om du inte har kvar den så brukar det vara ca 6 månader...o du märker nog om den inte verkar o så..

De brukar hålla cirka 6 månader som linnsan sa. Jag TROR inte att det är någon fara med näringen, men hygienen ska du nog kolla så att pellettarna är torra och fina och att det inte har samlats en massa damm på det.

Ok, jo men det är ju ganska lätt att se på hygienen om den är bra eller dålig...

Men tack så mkt :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 217
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
931
Senast: Oknytt
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
677
Senast: Blyger
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 408
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S