kraftfoder

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare alex-olle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 737
A

alex-olle

har precis köpt en 3årig hings och undrar över kraftfodret, just nu får han havre och lusern (+mineraltillskott). undrar över billigare och bättre alternativ?:confused:

Sv: kraftfoder

Det första man ska ha klart för sig är att hingstar överlag kräver mer av sitt foder än t ex en valack och därför blir dyrare att fodra.
Vad du ska ge för annat foder beror på vad han får för grovfoder. Om han går på bete och/eller står inne och äter hö/ensilage och vilka värden det är på det.
Men det han äter nu är nog bland det billigaste kraftfodret du kan ge honom.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
827
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 212
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 093
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka