Bukefalos 28 år!

Kraftig nedgång för hästslakten

Sv: Kraftig nedgång för hästslakten

Det är väl bara att kolla på nyheten som var uppe här i förra veckan, "död häst hittades i skogen" :crazy:
 
Sv: Kraftig nedgång för hästslakten

Etoile skrev:
Det är väl bara att kolla på nyheten som var uppe här i förra veckan, "död häst hittades i skogen" :crazy:

men det var ju en privatpersons häst, ej ngn slakteris häst..
 
Sv: Kraftig nedgång för hästslakten

Tror du att slakterier föder upp hästar?
De flesta hästar som slaktas är "privatperson" häst. Men om folkinte skickar sina hästar till slakt pga av de ny reglerna, vart tro du då de tar vägen?
 
Sv: Kraftig nedgång för hästslakten

Skulle tro slakttransporter i hög grad..sedan att det slaktas hemmavid av någon med bössa eller slaktmask.
 
Sv: Kraftig nedgång för hästslakten

jodu, det vet jag. jag kan sånt.
men enligt artikeln jag läste om hästen som hade hittats i skogen så var det en privatpersons häst så hon fick böta 4000kr.
 
Sv: Kraftig nedgång för hästslakten

Alltså själva problemet är att privatpersoners hästar försvinner på annat sätt eller "går kvar i hagen" för att de inte har pass.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kraftig nedgång för hästslakten

Usch, så hemskt. Stackars hästar om det nu bara finns Italien som närmsta utväg... :(
 
Sv: Kraftig nedgång för hästslakten

Jag hoppas verkligen inte det, men nog borde gränspasseringarna med levande djur kontrolleras hårdare. Kan man anmäla tullen för att inte sköta sitt jobb? :devil:
 
Sv: Kraftig nedgång för hästslakten

Men är det inte krav på hästpass inom HELA EU? Då kan väl inte hästarna transporteras till Italien. För inte kan väl Italienska slakterier strunta i kravet att kontrollera passen? :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 118
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 320
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Nu har Ariel (mitt sto som fick föl i april) gått ur den höglakterande fasen. Visst krävs det fortfarande mer foder än när hon är...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: corzette
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 564
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp