Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom på ett rör-tips!
1 paket creme fraiche
1 paket naturell philadelphia-ost
1 burk kaviar (röd eller svart)
gräslök
Blanda creme fraichen med philadelphia-osten till en jämn smet. "Tryck ut" smeten i en skål och bred ut så att det blir en jämn yta. Gör rent kanten på skålen. Bred ut kaviaren från mitten och ut i kanten så långt det går. Det ska vara ett så pass tjockt lager att man inte ser det vita under. Hacka gräslöken och sprid ut längs kanten.
Gott att doppa bröd i/bre på bröd!
Jag körde på surströmming istället. Men blev nyfiken på Willys spannar med kräftor, som de hade i kyldisken (inte frysta alltså)
Vad ska man ha till surströmmingen om man är nybörjare på det tycker du? Såna spannar med färska kräftor brukar ju vara bra och saftiga!
Nu är det ju äntligen dags för kräftpremiär! Har ni några kräftskivor inplanerade?Vet inte om det redan finns en sån här tråd, säg gärna till isf !
Tipsa om era bästa tillbehör till kräftorna, vad dricker ni till och efter?
Har någon ett säkert recept på västerbottenostpaj att dela med sig av?
Vad äter ni till dessert på kräftskivan?
Jag brukar göra en dipsås med creme fraiche, peppar, citron och limeskal, en aioli, en med ren majonäs + färsk citron och så gott vitt bröd. Öl och snaps att dricka. Räcker så egentligen men i år får vi gäster så jag skulle vilja ha lite mer.
@zesel Ta pajdeg (färdig eller hemmagjord) och tryck ut i pajformen. Häll över riven västerbottenost så att hela pajformen är fylld. Häll över vanlig äggstanning kryddad med lite svartpeppar. Grädda. Klart!![]()
När det gäller dricka så har jag de två senaste gångerna druckit Ecologica La Pluma (2197) 85 kr till kräftorna