Kraftuttryck utan svordomar.

Jag tycker om "rumpnisse". Mycket användbart och tamt, men det har ändå en del laddning tycker jag. "Ålahuve" är annars en skånsk favorit. På engelska brukar jag säga "scheisse", som iofs inte är så fint på tyska, och "buggeriboo" (när inte enbart "bugger" räcker till).
 
Och just det, Motorik-Musse brukar pappa säga om folk som gör något klumpigt. Har sällan skrattat så mycket som när han myntade detta uttryck för första gången (att det dessutom sas om min storebror minskade inte nöjet ett dugg)!
 
Brukar försöka köra med lite "fina" önskningar till folk "må du för evigt ha skoskav", "hoppas ditt liv blir lika trevligt som du är", "hoppas att din högra sko alltid är lite mindre än din vänstra", "hoppas att en av dina tavlor alltid hänger lite snett" osv osv ;P
haha, påminner om den gången en person jag hade vääääldigt svårt för och inte gillade alls berättade att hon skulle gifta sig med en annan person som jag tyckte ungefär likadant om och jag sa: "Ni förtjänar verkligen varandra"

Hon blev väldigt glad för det :angel:
 
38a781afbe5db7f820bf7f89853cffeb.png


OFCOM gjorde en rapport nyligen om lämplighet av svordomar i tv. "Watershed" reffererar till kl 9 på kvällen, och vad som är lämpligt innan och efter det.
Jag tänkte mig att watershed referade till före eeler efter någon hade gjort mig förbannad! :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 694
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 196
Senast: ptr
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 939
Senast: kem
·
Övr. Djur En berättelse om vår Stäppvaran Tösen. Och en berättelse om hur illa vissa reptiler sköts. Med folk som slutar mata för att den ska...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp