Kraftuttryck utan svordomar.

Det finns fler, det här var generella svordomar, det finns företeckning över rasistiska förelämpningar och annat också. Visst är det intressant? "Motherfucking Cunt" är ju då olämplighetens heliga Graal.

Jag tänkte ta med den i med att ofta känner man mindre allvar i svordomar på annat språk, och då kan man lyckas göra bort sig rätt bra.

Jag bor i england och den svordomen som andvands mest ar fuck, sen bitch och twat.
Jatte forvanad att fuck ar med bland de grovsta ingen har nagonsin hojt ett ogonbryn i min narhet iaf.

Shit tycker jag ar komiskt ens ar med pa listan, gud vad lojligt:p
Jag och pojkvannen later nog hemska nar vi pratar med varran vi svar som jag vet inte vad, men det trivs vi med

Sen tycker jag hela alltet med svordomar ar helt knas, varfor ar vissa ord ok men inte andra?
Salange det inte ar rasism och annat.
 
Är det bara jag som tycker att det är mycket värre att kalla nån dum/idiot än att kasta ur sig nått generiskt kraftord i stil med "helvete"?
Inte alls.
Men det är det däremot ingen som har några problem med i de sammanhang där jag behöver vara svärords- och könsords-fri.
Förolämpningarna haglar, men de får verkligen inte innehålla några fula ord.
 
Jag föreslår att du inspireras av kapten haddock.
Neeeej! Varför påminde du mig om Kapten Haddock? Nu kommer jag inte att kunna sluta fnissa på hela kvällen!:rofl:

Hittade en bra sammanfattning (fast jag saknar "bomber och granater" - det är väl en favorit?):

haddock.jpg


Om folk inte vill lyssna på kraftuttrycken har den gode kaptenen förslag på hur man tacklar sådant:

4.jpg


För övrigt har jag en god vän som har diverse hemsnickrade kraftuttryck i lite Haddocksk anda. En av hens favoriter är "apors avföda".
 
Jag brukar säga typ "men varför?!!!" om jag är i en situation där man kanske inte bör dra hela harangen av svordomar. Fungerar bra till allt från att man klantat till något eller att någon beter sig efterblivet.
 
Jag tänker använda den på tjuvfiskare.
Det är en insjö.
"Hörrudu din sötvattenpirat, vad tror du att du håller på med?"
Nattligt kräftfiske på G? En liten kedjestump som slutar i en snara som lätt kan träs över ett propellerblad av en dykare är en ganska bra medicin, det går inte att fly med stillastående propeller (har jag hört). :angel:
 
Andra har med omgivningen att göra.
Typ grannar och så.
Äh dom tål det, en icke namngiven greve fick höra "men är du helt efterbliven eller, kom hit och håll i annars får du bada i gödselbrunnen" av mig när han bara tänkte gå sin väg. Han minns det än och brukar påminna mig om den där sena kvällen när vi slet med trasig utfodring. :D
 
Neeeej! Varför påminde du mig om Kapten Haddock? Nu kommer jag inte att kunna sluta fnissa på hela kvällen!:rofl:

Hittade en bra sammanfattning (fast jag saknar "bomber och granater" - det är väl en favorit?):

haddock.jpg


Om folk inte vill lyssna på kraftuttrycken har den gode kaptenen förslag på hur man tacklar sådant:

4.jpg


För övrigt har jag en god vän som har diverse hemsnickrade kraftuttryck i lite Haddocksk anda. En av hens favoriter är "apors avföda".
Ååååh, jag har alltid älskat kapten Haddock :heart
Haddock va enda anledningen till att jag läste Tintin
 
Angående spekulationerna om sammanhanget svordomarna ska användas i; om jag inte minns fel så kör @Inte_Ung buss ibland?
Jag hoppas att det är då svordomarna ska användas, tänk att ta bussen på morgonen och hela vägen sitter chauffören och slänger ur sig diverse udda svordomar ur tråden :love:

Några fler:
För bövelen
Förbenat
Eländes
Förbannat
Attans
Tappad bakom en vagn
Är du tappad?
Hål i huvudet
Pajas
Djungelclown
 
Min farfar, som var djupt religiös, sa när han var irriterad "Det är sanning det". Jag tycker det är ett jättebra uttryck. :p Svårt att fortsätta vara arg dessutom när man drar till med det eftersom det ju är så oskyldigt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 694
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 197
Senast: ptr
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 939
Senast: kem
·
Övr. Djur En berättelse om vår Stäppvaran Tösen. Och en berättelse om hur illa vissa reptiler sköts. Med folk som slutar mata för att den ska...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp