Krampande ben

alazzi

Trådstartare
På nätterna somnar benet och när jag rider får jag kramp i benet. Nej, jag har inte sökt vård, än...Jag äter magnesium och vitaminer. Kan man hjälpa benet på något sätt eller är det bara att aceptera att jag börjar bli äldre?
 
Mer magnesium och mer vatten är de enda råd jag kan ge.
Hjälper det även mot "pirrande" ben?
Har på senare tid fått problem med att benen börjar pirra, PRECIS när jag ska till att somna!:mad:
Vänder jag på mig försvinner det men återkommer när jag åter är på väg att somna:p Blir smått galen av det, och såna nätter blir det oftast inte mycket till sömn...
Tar man i såna fall magnesiumtabletter, eller?
 
Hjälper det även mot "pirrande" ben?
Har på senare tid fått problem med att benen börjar pirra, PRECIS när jag ska till att somna!:mad:
Vänder jag på mig försvinner det men återkommer när jag åter är på väg att somna:p Blir smått galen av det, och såna nätter blir det oftast inte mycket till sömn...
Tar man i såna fall magnesiumtabletter, eller?

Svar ja. Det gör det för mig iallafall. Har tuggtabletter :)
 
På nätterna somnar benet och när jag rider får jag kramp i benet. Nej, jag har inte sökt vård, än...Jag äter magnesium och vitaminer. Kan man hjälpa benet på något sätt eller är det bara att aceptera att jag börjar bli äldre?
Komplettera med kalk.
Kalcium och magnesium konkurrerar om samma receptorer i cellerna, så balansen mellan dem bör vara någorlunda rätt. Det är ju ofta magnesium som behövs om man får kramp, men ibland kan det vara kalciumhalten som spökar istället.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Äter en del vitaminer i form av kapslar och det är hemskt! Kräks nästan av varje och det är flera stycken 😂 ibland ”fastnar” de halvvägs...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 668
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 011
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp