Krånglande anslutning till internet, men bara på en dator?

K

Kimz0r

Sedan igår har jag ett litet problem med min laptop. Helt plötsligt upphör anslutningen till Internet att fungera. Jag surfar i godan ro och plötsligt går sidorna inte att ladda. Jag kan heller inte komma in på routerns konfigurationer (192.168.0.1 - D-Link), dock går det att surfa på våra andra datorer utan problem. Att starta om routern gör ingen skillnad. Internetanslutningen från datorn börjar fungera igen vid omstart.

What to do?
 
Sv: Krånglande anslutning till internet, men bara på en dator?

Prova att installera om drivrutinerna till routern.Är det trådlöst så kan du även installera om drivrutinerna till nätverkskortet.
 
Sv: Krånglande anslutning till internet, men bara på en dator?

Finns (mig veterligen) inga drivrutiner till routern (som är trådbunden).
 
Sv: Krånglande anslutning till internet, men bara på en dator?

Är de andra datorerna anslutna på samma sätt som din bärbara?
Vad har den bärbara för ip-adress när det slutar funka? (start->kör skriver cmd sen skriver du ipconfig i den svarta rutan)
Ip-adressen ska börja på 192.168... om inte rekommenderar jag att du sätter den statiskt.

Du kan testa att uppgradera firmware på routern.
 
Sv: Krånglande anslutning till internet, men bara på en dator?

Yes, samtliga är anslutna på samma sätt. Två av datorerna - den krånglande samt en ice krånglande - har statiska IP, och IP börjar på 192.168-o.s.v. på den krånglande även när den inte kommer ut på nätet.
 
Sv: Krånglande anslutning till internet, men bara på en dator?

Nu har jag uppgraderat firmware. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har fiber hemma. Indragen med kabel från mina hyresvärdars hus, alltså inget eget. Används till att strama tv via chromecast, dator...
Svar
11
· Visningar
1 066
IT & mobiler Ja, som rubriken lyder. Är ofrivillig teknisk support åt min faster som har en Samsung Galaxy A3 som hon inte lyckas komma ut på...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Lipperta
·
IT & mobiler Jag har nyligen flyttat till en ny lägenhet med fiberanslutning till internet. Jag kopplade in datorn i hålet i väggen och kom in på...
Svar
6
· Visningar
2 666
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 409
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp