Kritstrecksrandig kavaj?

N

nässla

Är det heeeelt ute nu/snart tycker ni? Kan man ha en sån om man ska tävla dressyr? Jag är ju av modellen "kort och tjock" så jag har fått för mig att det skulle vara klädsamt med en sån kavaj... Fast då kanske mina ben ser pyttekorta ut i jämförelse?
*nojjar inför höstens ev. dressyrdebut*
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Jag tycker det känns ute men det är ju upp till vároch en om man vill ha det :)
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Jo, men jag vill ju inte vara ute :angel: "Kan man inte rida bäst kan man se bäst ut"
Vad för kavajer är "rätt" för en mullig dressyrtant?
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

jag har en en marinblå kavaj med svart krage, jag tillhör inte dem smal direkt :angel: har korta ben oxå.
Svart är alltid rätt :)
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Marinblått OCH svart på samma kavaj låter ionte som en hit :p
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

jag tycker iaf att det är snyggt med svart sammetskrage :smirk:
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Det enda jag är säker på är att jag vill ha en svart kavaj. Marinblått får mig att tänka på segling, inte ridning :) Hade då tänkt mig en svart med vita eller ljusgrå ränder, men det lutar nog åt en helsvart nu då.
Törs man ha en grårutig skjorta under på en dressyrtävling, förresten? Med vit krage alltså... Vore kul att ha något som är lite utöver det svart-vita men samtidigt vill jag inte att det ska synas att jag är en stackars hoppryttare som förvillat mig :)

/nässla - som tar sina kommande dressyrtävlingar på största allvar :o
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Snyggare med blå sammetskrage på blå kavaj. Men jag gillar ju matchat så :bump:
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

det gör jag oxå o jag tycker ett blått o svart matchar väldigt bra :)
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Nja kritsträcksrandig känns väldigt hopp. Marinblå eller svart kavaj ska du ha.
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Det får bli en svart då! Får ta och ge mig ut på kavaj-jakt nån dag :) (En av fördelarna med att återuppta tävlingskarriären, och dessutom i en annan gren är att man får shoppa en massa!)
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Jag tycker inte kavajens färg har så stor betydelse spec. inte på typ lokal/regional nivå. Visst svart och marinblått är väll vanligast, men även grått och brunt t.ex. kan vara snyggt. Får man fråga vad det är för färg på hästen? Har du en skimmel t.ex. kan grått eller svart med kristreck vara snyggt. Har man som jag en fux tycker jag de vanliga traditionella svart eller marinblå är snyggt.

Har själv fux och har en marinblå victor hugo dressage kavaj.

Alltså jag tycker man ska se till helheten i stället för att stirra sig blind på antingen häst eller ryttaren. :)
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Jag har en brun häst med vita hår i pannan, inga tecken på benen. Hon är rätt liten och mer "söt och prydlig" än "flashig".
Hästen passar i de flesta färger, men marinblått och vinrött gör sig lite sämre mot hennes färg tycker jag.
Har svart sadel, tänkte köpa ett svart träns med vitt foder och silverspännen att ha som tävlingsträns.
Vitt schabrak tycker jag är absolut snyggast, så det blir nog ett sånt. Ska jag ha något färgat på schabraket, typ kantband i avvikande färg blir det nog i grönt.
På mig blir det i övrigt enkla vita ridbyxor, svarta stövlar (MH sportive), svart sammetshjälm (funderar på att köpa en ny, är sugen på en CO med nylonband, men just nu har jag en Champion) och en ljusgrårutig skjorta eller vitt skjortbröst.
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

Ok, en vanlig svart kavaj blir nog bra då. :)
Själv tycker jag ryttare i kristreckrandig kavaj passar bäst på
svart/bruna (riktigt mörka), svarta eller skimmlar.
 
Sv: Kritstrecksrandig kavaj?

jag har en kritstrecksrandig kavaj.. är lite tveksam till den just nu, men som sagt lokal/regional nivå så spelar det ingen större roll. och som tur är så syns inte mina streck såå mcyket.. men jag börjar så smått ångra valet av kavaj.. :crazy:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 639
Senast: flera_00
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp