Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Krocktest för hjälmar

B

**BORTTAGEN**

Med tanke på vilka läskiga olyckor som händer ibland där hjälmar spricker, funderar jag på vilken modell/märke av hjälm som är säkrast. Finns det några oberoende test gjorda på detta? Liknande de test som man gör på bilar, krocktester.

Det spelar egentligen ingen roll om dom spricker, sålänge dom skyddat huvudet först.
På sätt och vis är det ju ganska bra, då garanteras att inga fortsätter använda sin hjälm efter att man slagit i skallen.

B

**BORTTAGEN**

Klart det spelar roll om den spricker, då får ju huvudet mindre skydd från den sekund hjälmen börjar spricka upp. Har du inte läst tråden om ridolyckan inne på senior? Den hjälmen sprack, men konsekvenserna blev ändå mycket stora.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6512 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar ny hjälm till min dotter då hennes har gått sönder. Den hon har är en back on track EQ2 och har passat henne bra. Beställde en...
2
Svar
28
· Visningar
2 311
Kropp&Själ Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor! Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar. Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 542
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
1 305
Fordon Så elcykel :). Har länge tänkt köpa cykel och nu när jag ska göra slag i saken har jag starkt börjat överväga att köpa en elcykel. Men...
Svar
18
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • OS-laget

Omröstningar