Hjälm till ryttare med mycket hår

Frufritzson

Trådstartare
Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet igen och gillar att ha uppsatt hår tex donut eller ”flätknut” men med hjälmen jag har idag är det svårt att få plats. (Är en Lamicell, kommer inte ihåg modell. Innan dess haft Charles Owen Wellington med de klassiska nackkuddarna som inte heller gjorde saken enklare😅) Min fråga är därför, ni med liknande förutsättningar för uppsatt hjälmfrisyr, vad har ni för hjälm som ger bra plats för håret?
 
Titta efter hjälmar med "dressage cut", de ska vara utformade just för att ge utrymme för en håruppsättning i nacken. Jag har dålig koll på vilka som har det, men ett exempel är Samshield.
 
Titta efter hjälmar med "dressage cut", de ska vara utformade just för att ge utrymme för en håruppsättning i nacken. Jag har dålig koll på vilka som har det, men ett exempel är Samshield.
Men åh är det sant! Tack!🙏 Jag har haft uppehåll i ett antal år och absolut inte hängt med i utvecklingen😅
 

Liknande trådar

Utrustning Efter en olycka för 2 veckor sedan måste jag byta ut både hjälm och väst. Hjälmen tog en stor smäll. Och västen klipptes sönder av...
2
Svar
29
· Visningar
3 056
Senast: Wilfa
·
Gnägg Mea Culpa! Jag är tydligen full med fördomar som jag själv knappt tänkt på. Igår red jag i ridhuset och in kommer en tjej som jag inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 202
Senast: Emor
·
Dressyr "Donutknut" är ju en vanlig frisyr man ser ute på tävlingsbanorna, och så snyggt det är! Särskilt med pärlor och kristaller i :d Men...
2
Svar
21
· Visningar
9 764
Senast: MissFideli
·
T
Dressyr Hej alla på buke, är i desperat behov av hjälp! D: Det är så att jag har väldigt långt, väldigt tjockt hår, och jag vet inte vad jag ska...
Svar
9
· Visningar
2 078
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp