Kronisk aktros + infl b b f..hjälp!?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mapaba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 5 468
M

mapaba

Någon som vet något om aktros och inflammation i benen fram???

kan man göra något åt detta...hur har det uppkommit...????

behöver hjälp snarast...

tack på förhand!!!

Sv: Kronisk aktros + infl b b f..hjälp!?

Ingen som vet????????!!!!!!:confused:

Du menar kanske artros?
Det innebär att det har bildats pålagringar i leden, t ex pga tidigare inflammationer eller andra skador/slitningar. Det går inte att avlägsna, dvs det är kroniskt. Inflammationer går att behandla, men beroende på hur allvarliga pålagringarna är varierar ju risken att de kommer tillbaka och blir kroniska.

min förra ponny fick artros i båda bakbenen. antingen är det felridning eller medfött. ingen vet varför min ponny fick det eller hur länge han haft det så det är svårt för veterinären att utreda orsaken

Min förra häst har fått detta, nu säger dem att han ska avlivas..att det inte går att göra något åt..han skulle tydligen ha jätte ont, men jag va hos honom igår o han va hur pigg som helst o visade inget att han hade ont...
hur e detta möjligt?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 117
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
334
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
701
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 484
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka