Krossad armbåge

Ok. Så... om det inte skett kanske den samlade bedömningen är att han faktiskt inte bör artroskoperas, tänker jag?

En artroskopi, oavsett om den bara är undersökande eller något skall göras i leden, är normalt inte särskilt riskabel. Men den är inte riskfri. Vore det mitt eget knä skulle jag vilja att alla noninvasiva undersöknings- och behandlingsalternativ vore uttömda först.
Jodå, det finns ingen tvekan om att artroskopin bör göras, det är inte där skon klämmer. De andra alternativen är testade, tyvärr utan förbättring.
 
Min sambo behöver en knäatroskopi, och efter att ha bollats runt i vården i fem månader så är vi helt beredda att betala privat. Men det verkar inte vara helt enkelt att hitta, jag blev faktiskt förvånad över det. Det är nog som du säger, att det kanske är lättare utomlands. Men den djungeln vågar man ju sig inte in i... :crazy:

Det är en djungel och inte alltid så smidigt. Häromkring åker de flesta till Thailand (dvs, bor du i andra länder i Asien (som typ Laos) så åker de till Thailand för sjukvård). Jag kör min tandvård i Vietnam eftersom jag inte haft försäkring för det i Singapore. Men det är en djungel att hitta reda på vilka kliniker som är bra (t.ex. är det inte så logiskt att gå till allmänna sjukhus i Vietnam för det är så sjukt långa köer (fysiska alltså) och har man tur pratar de Engelska. Däremot är de internationella klinikerna/sjukhusen riktigt bra, men då är det dyrare så försäkring är rätt bra och ha. Min senaste hälsoundersökning (krav för ett visa jag ska ansöka om) gick på runt 2000 SEK (med blodprover för STDs, lung röntgen och kardiolog bedömning) vilket inte är super billigt men bättre än i Singapore. Det är helt enkelt en avvägning iaf här över att lägga ner tillräckligt mycket research för att veta om det är värt pengarna och tiden man sparar gentemot risk.

Jag behöver egentligen sätta in en tand, men trots att jag tycker att kliniken jag använder i Vietnam har varit bra de andra gångerna är jag alldeles för feg för att våga låta dem operera in skruvar och grejer.
 

Liknande trådar

Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 809
Senast: Migo
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Hej Har lite känsliga frågor jag känner jag skulle behöva ventilera lite. Triggervarning på grund utav det handlar om kropp & vikt...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp