Krossat IPhoneglas (klantarsle!)

Miao

Trådstartare
Jepp, idag var jag så obota korkad att jag lyckades tappa Iphonen i golvet och den hamnade så olyckligt att glaset krossades :(. Det går fortfarande att använda telefonen, dock är det ju vare sig snyggt eller särskilt lätt att t.ex surfa eller läsa sms (och så skrapar man sönder tummen på glaset :p).

Någon här inne som råkat ut för samma sak? Lämnade ni in telefonen på reparation eller var det för krångligt och dyrt så man får köpa en ny?

Har googlat lite, och det verkar som att det ska vara svårt att få bytt glas (och LCD-del som måste bytas också), att Telia vägrar ta i det efter ngt avtal med Apple, och att det ska vara allmänt svårt att hitta någon som är villig att ta i reparationer av Iphones eftersom det kan påverka den (iofs dåligt befintliga ;) ) garantin?

/MosterMia, som ÄLSKAR sin Iphone... förutom när den pajar :angel:

Sv: Krossat IPhoneglas (klantarsle!)

Är det en 4:a eller 3:a du har? Glaset sitter väl på olika sätt på dom...

Just för att undvika skrapskador kanske en skyddsplast kan funka? Jag har haft några från ZAGG som är super (förutom att plastkort fastnar på ytan).

Jag är så impad av min 3GS som har överlevt så många tappskador utan att ens fått en repa på rutan och därför har jag inte heller vågat köpa en 4G. Har bara sett en person tappat sin 4:a och då krashade skärmen direkt. Han kollade upp nåt kit på nätet där man kunde repa den själv, men vet dock inte om han har vågat göra det...

Jag har tappat min iphone 4 i golvet en gång (dock trägolv) men den överlevde som tur är! Det var innan jag köpte ett skal till den, dock var det plastfolie på skärmen.

Om du lyckas reparera telefonen eller få en ny, köp både skyddsplast och ett skal/bumper i silikon så minskas risken för att den pajjar igen!

Det är en 3 jag har. Jag har också varit omåttligt imponerad av hållbarheten på den, det är ju inte EN gång den har stupit i backen :o . Men nu blev det väl en riktig fullträff... :p

Jag har en 3gs med en spricka över hela skärmen och som jag sörjer detta :cry: Sjukt tråkigt och ett ordentligt skönhetsfel, även om min telefon går att använda ändå =) Tror att din skada är betydligt värre än min.
Jag har inte blivit färdig att kolla upp detta och om det går att göra vid eller vad det kostar, vet inte om hemförsäkringen täcker upp det, någon som vet?

Vi kan ju alltid annars sörja tillsammans, du och jag :D

sambon lagar iphone så det är inge problem att göra vet dock att affärer brukar ta hutlösa priser för det (iaf häromkring) så då är det billigare och köpa ny...

Jag har en kompis som fick en spricka över hela skärmen på sin 3:a men men han tyckte det var för krångligt att få det fixat.

Kolla Mumien de brukar kunna fixa det mesta. Har för mig att de tog 500:- för displaybyte på iPhone.

Tillägg:
Det priset var visst för batteribyte, men som sagt. Kolla upp dom.

glasbyte kostar 1500-1700 för byte på verkstad, men det finns de som gör det för runt halva priset.
du kan även köpa glas o verktyg för en 500-ing och göra det själv

Jag har precis lagat min 4 på mumien här i göteborg.. Det gick på 1990. Sen vet jag att homemedia lagar 3gs för 999 eller något i den stilen! Kolla upp!

Till alla:

TACK för tips och info :bow:!! Jag ska prata med mitt försäkringsbolag på måndag och se vad de säger, annars får jag kolla hos någon reparatör!

Jag har bytt mitt glas hos Mumien efter att jag lyckades tappa den illa så att glaset gick i tusen bitar. Det kostade 1500 kr för min 3GS och gick på ingen tid alls.

det lönar sig inte att ta det via försäkringsbolag.

fungerar skärmen fortfarande? dvs är skärmen bakom glaset hel? isf kan du bara byta glaset. du skriver att den fungerar men att displayen måste bytas?! dubbla budskap.

4an har dyrare skärm i än 3g/3gs.

Jag har bytt glas på iPhone (3g/3gs), det kostade ungefär 250spänn + jobb.. det är inga som helst problem att skruva isär och byta själv, jag och flera kamrater har gjort det på sina. även skärmen har jag bytt.

vill du byta hela skärmen med touch och glas så går det på ungefär en tusenlapp inkl frakt för materialet+jobb.

att byta hela displaypaket (enklast så!) är två skruvar som skall lossas (i botten, en på var sida om bottenkontakten), därefter 'bryts' displayen ur (görs enkelt med en nagel mellan skärm och silver-ramen), sedan kopplas kontakterna för display, touch, belysning osv ur. Kommer inte ihåg om hörluren sitter i skärmpaketet eller i chassit, men allt sitter med kontakter som klickas av/dit. Sedan är det bara att göra samma procedur i omvänd ordning med det nya skärmkitet och du har en fungerande telefon igen.

min har åkt i betonggolvet i stallet många gånger likväl som i backen och ett par svängar ner i gödselstacken.. den har klarat sig bra.. något gummifodral eller displayskydd skulle jag aldrig sätta på min iPhone, det förstör känslan och telefonen blir klumpig (den är redan stor (läs tjock) nog som den är)... dessutom kanske man skall köpa något man har råd att äga om man är så rädd för kostnaderna.

Senast ändrad av en moderator:
Ebay!!

Min systers kille hade oxå sönder sin och köpte glaset + verktygen för att byta den på ebay. 150 kr gick det på.

Lotta:banana:

Sv: Ebay!!

tänk på att det finns en hel del plagiat ute på glasen och de är inte av samma kvalité som original. Helt klart värt pengarna att få originalglaset imo.

tänk på att det finns en hel del plagiat ute på glasen och de är inte av samma kvalité som original. Helt klart värt pengarna att få originalglaset imo.

Frågan är väl om kvaliten är så mycket bättre i originalet. Vi pratar alltså om en telefon där tillverkaren anger att garantin inte gäller ifall man använder telefonen när det är minusgrader. Det fick väl inte vara varmare än 35 grader heller så man undrar ju i vilken del av världen man kan använda telefonen i, eller är det inomhusbruk som gäller.

det är byråkrati. Jag och alla jag känner har fått sina telefoner utbytta på garanti pga samma återkommande spricka i skalet, detta trots att vi har minusgrader och emellenåt varmare än 35*c.

så vad det påståendet kommer ifrån, att garantin inte gäller vid minusgrader vet jag inte var du fått ifrån.. däremot är det inte meningen att någon telefon skall förvaras i snödrivan.

så vad det påståendet kommer ifrån, att garantin inte gäller vid minusgrader vet jag inte var du fått ifrån..

Det har varit uppe på senaste tiden. På Rapport eller Aktuellt raljerade de om det för ett tag sedan bl.a. Här kommer en länk om garantin: http://www.idg.se/2.1085/1.363862/iphone-garanti-galler-inte-vid-minusgrader

---- Utdrag från länken
Det svenska försäkringsbolaget If har uttalat kritik mot Apple efter att det framkommit att garantin för Iphone 4 inte gäller vid minusgrader. Enligt Apple gäller garantin endast vid temperaturer mellan 0 till +35 grader.
----

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka