Krubba med "kant"

Lalle

Trådstartare
Min häst har ut nästintill all mat ur krubban.
Vet att det finns särskilda krubbor med kant lr liknande på,
men om man inte har möjlighet och byta krubba,finns det någon "separat kant"
man kan köpa och sätta på krubban?

Sv: Krubba med "kant"

Vet inte om det finns lösa, men det finns billiga krubbor med två "metallpinnar" på sidorna hos Börjes som hindrar hästen från att ösa ur. Kolla hemsidan. Finns på sida nr 2 under krubbor.

Jag har tyvärr kastat mina annars hade du kunnat få dem.

Tack för tipset men kan som sagt inte byta krubba då det inte är mitt stall.

Aha, det var ju synd... Kanske kan få sätta upp en till som du tar ner vid flytt?

om du hör med någon svetsare kanske dom kn göra en båge att skruva fast i väggen så att den hindrar hästen från att ösa bort fodret..?

Nej,det går nog inte..
Måste försöka hitta en annan lösning

Ja,har funderat på något liknande oxå.
Ska höra efter lite om jag inte hittar något annat

nu var jag 3 sekunder sen med att försöka ändra mitt inlägg men såhär var min tanke iallafall..
typ:

det där ser ju bra ut! Men hjälper det när kanten är så liten verkligen? Dom jag har sett har lixom kanten varit mkt bredare

Som sagt,om jag kunde byta krubba så skulle jag
göra det men kan dessvärre inte.

grejen är den att hästen puttar maten med mulen och med hjälp av krubbväggen får ut maten.. så ja, även en liten kant hjälper, men du kan ju givetvis göra kanten så det blir änu mindre mellanrum.. :)

alternativet är ju att fodra i lös "bildäckskrubba" på golvet..

Såg en krubba förut som hade en bred "plastkant" som lixom satt fast på krubbkanten hela vägen om. Det va nåt sånt jag tänkte om det fanns löst o köpa. Men det verkar inte som det tråkigt nog.

nej, det finns bara sån plastkant till just exakt dom krubborna.. lite trist men ofta finns nästan inget intresse av sådana kanter.. de som vill ha sånna köper hela krubban isf..

Vi har valt gummikrubbor på golvet, det ger hästen en överlägset bättre ätställning och är dessutom lätt att göra rent.

Liknande trådar

Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och... 2
Svar
21
· Visningar
1 050
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 543
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
813
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI