Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst har ut nästintill all mat ur krubban.
Vet att det finns särskilda krubbor med kant lr liknande på,
men om man inte har möjlighet och byta krubba,finns det någon "separat kant"
man kan köpa och sätta på krubban?
Vet inte om det finns lösa, men det finns billiga krubbor med två "metallpinnar" på sidorna hos Börjes som hindrar hästen från att ösa ur. Kolla hemsidan. Finns på sida nr 2 under krubbor.
Jag har tyvärr kastat mina annars hade du kunnat få dem.
Har oxå en häst som slänger ut all sin mat men jag har köpt en krubba härifrån www.bole-produkter.se som har spillkant o den är kanon! Sök bara på krubba så kommer den upp.
grejen är den att hästen puttar maten med mulen och med hjälp av krubbväggen får ut maten.. så ja, även en liten kant hjälper, men du kan ju givetvis göra kanten så det blir änu mindre mellanrum..
alternativet är ju att fodra i lös "bildäckskrubba" på golvet..
Såg en krubba förut som hade en bred "plastkant" som lixom satt fast på krubbkanten hela vägen om. Det va nåt sånt jag tänkte om det fanns löst o köpa. Men det verkar inte som det tråkigt nog.
nej, det finns bara sån plastkant till just exakt dom krubborna.. lite trist men ofta finns nästan inget intresse av sådana kanter.. de som vill ha sånna köper hela krubban isf..
Trädgård & Växter Hennes syskon blev också lite slappa och topparna vissnade på några men dom står på friland och har börjat skjuta nya skott från roten...