Krubbitning!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare hopponny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 308
Sv: Krubbitning!

kl...

jag vet inte så mkt om det, men att erbjuda en stressad häst en så naturlig miljö som möjlig är alltid det bästa.. dvs, så mkt grovfoder som möjligt och så mkt utevistelse som möjligt, gärna lösdrigt. de e nog de bästa för de flesta hästar.

kl...

jag vet inte så mkt om det, men att erbjuda en stressad häst en så naturlig miljö som möjlig är alltid det bästa.. dvs, så mkt grovfoder som möjligt och så mkt utevistelse som möjligt, gärna lösdrigt. de e nog de bästa för de flesta hästar.

Det är inte kul att sitta och kolla bukes på natten när du snor alla svar jag tänkte skriva:p
Har hänt förr!Fy på dig!;)

Du får ge halm eller något annat som hästen kan pyssla med och inte blir tjock av.

Jag har också haft en krubbitare och hon var tyvärr väldigt fixerad och bet på alla stolparna i hagen till och med, så vanan i sig fick jag inte bukt med oavsett hur mycket hon var ute eller reds. Hon lätt kolik och vi gav henne linfröavkok varje dag, det hjälpte mot magproblemen så det kanske kan vara bra att prova om det skulle uppstå.

Du får ge halm eller något annat som hästen kan pyssla med och inte blir tjock av.

Jag har också haft en krubbitare och hon var tyvärr väldigt fixerad och bet på alla stolparna i hagen till och med, så vanan i sig fick jag inte bukt med oavsett hur mycket hon var ute eller reds. Hon lätt kolik och vi gav henne linfröavkok varje dag, det hjälpte mot magproblemen så det kanske kan vara bra att prova om det skulle uppstå.

Han står redan på halm ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Freazer
·
Hästvård Undrar om någon vill o orkar dela med sig av sina erfarenheter av att få ut hästens livförsäkring om den varit tvungen att avlivas akut... 2
Svar
20
· Visningar
1 290
Senast: Murray
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
495
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V